Influensa och Lunginflammation!

Hej!
Vi är redan halvvägs in i januari, och ja, januari började väl inte jättebra för min del. Efter en jätterolig nyår så vaknade jag upp dagen efter, och mådde som jag förtjänade antar jag. Jag kan säga att trots att festen var lyckad och rolig så är jag inte jättesugen på att ha en sån stor fest igen. Vi var väl en sådär 25 personer, och ja ni kan ju matematiken. Flaskor och burkar  efter 25 personer... Ni förstår att lägenheten var i kaos dagen efter. Hehe!

Efter städning och allmän återhämtning så följde jag med Ida till Trollis, och på tåget började jag känna mig konstig. Hosta och värk i kroppen, och jag kände att det var svårt att sitta still för den krypande känslan.
Några timmar senare då med feber, var influensan ett faktum.
Jag är oerhört tacksam över att jag befann mig hos underbara Ida. Jag menar, vem vill inte vara hos en blivande sjuksköterska?

Efter en envis feber tog jag mig hemmåt och när jag väl var hemma och la mig på soffan, så blev jag fast där i en vecka. Jag har nog aldrig varit så sjuk i feber som i denna influensa. Att vakna mitt i natten av så grova svettningar, usch! Så i fredags, var det nog! Jag fick åka till Axess aktuten och, det visade sig att jag hade lungingflammation och fick bekräftat att jag faktiskt var väldigt sjuk. Med ett infektionsprov på 122, när man ska ligga normalt på mellan 0-8. Så det var inte så konstigt att jag mådde som jag gjorde.

Då åkte jag hem till Mamma och pappa och blev behandlad som en prinsessa, och fick kurera mig riktigt ordentligt! Pencillinet började verka direkt, för dagen därpå kände jag mig i princip "frisk" när jag vaknade. Var väl inte sådär jättefrisk, men att slippa vakna med 39 grader var så skönt!


Det som förgyllde tillvaron mitt i sjukdomen var söndagen den 9 januari!
Då föddes en liten prinsessa på 3660g och 50cm lång. Prinessan, min systerdotter heter Isabella och är jättesöt!
Tyvärr så har jag än så länge bara sett bilder pga att jag varit sjuk. Men nästa vecka ska jag hälsa på och det ska bli så himla kul! :D


Pencillinet gjorde susen!! Men mattheten och hostan har hängt i, och igår besökte jag läkaren på vårdcentralen för en ny undersökning. Min lunga har rasslat, så tänkte att det var bäst att kolla det.
Fick ta ett nytt infektionsprov och då låg jag under 8. Vilket är helt normalt!!
Så efter att ha hört att det börjar gå åt rätt håll, så började jag känna mig mycket bättre! Igår sjöng jag till och med i duschen (dock lite hostigt och svagt), och spelade piano! Det har jag inte kunnat göra på två veckor, så det är mycket positivt och visar att jag börjar bli bra!

Så jag har verkligen behövt att vila upp mig! Det är riktigt skönt att vara hemma hos mamma och pappa! Har varit här i en vecka nu, och tänker stanna helgen ut. Men på måndag tänker jag bege mig ut och möta världen igen. Ni förstår att jag är rastlös efter att ha varit hemma i 2 veckor!!

Så ja, ungefär såhär roligt har det nya året varit änsålänge! ;) Förhoppningsvis så har jag varit sjuk för året nu och kan efter detta koncentrera mig på att få ett bra och spännande år, med nya utmaningar och roligheter!

Hoppas att ni har det bra!
Hörs snart igen!

/C


Kommentarer

"Gumman, vad du har fått stå ut med!! Vad skönt att du mår bättre nu och äntligen ska få träffa lilla prinsessan snart! =)

Nu var det visst min tur att bli sjuk, jag skyller helt på Elaine! Det känns lite bättre när man vet vem som smittade än och som man kan vara arg på ;) hehe!



Jag vill gärna hinna träffa dig innan vi åker och jag hoppas verkligen att jag blir frisk till på fredag! Vi hörs imorgon gumms! Puss o godnatt!! "

Postat av: My
Skrivet 2011-01-18 klockan 00:01:17
Blogg/hemsida: http://enlitenimagen.blogg.se/

"Vad söt lilla isabella var! underbart! :) Nu håller vi oss friska resten av året carro! :)"

Postat av: Ida
Skrivet 2011-01-21 klockan 21:51:19
Blogg/hemsida: http://kongens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback