Idol 2011

Hejsan!
Idol gick väl inte riktigt som jag hade tänkt mig! Jag som hade förberett mig så bra fick total blackout!
Dont look back in anger kändes inte helt hundra, rösten var okej men gitarren kändes konstig. Tonerna klingade inte ut som jag riktigt ville, och handen var stel. Dessa nerver!!
Jag hade oturen- får jag väl då säga. Att hamna hos samma jurykille som förra året som då tyckte om mig mycket. Så först när jag såg att det var han som jag skulle sjunga för tänkte jag- YES!

Men jag kände någonstans mitt i låten att fan! Det blev inte bra detta! Men han gav mig ett leende när jag sjöng men avbröt mig innan typ det bästa i låten kom. (Skulle börjat med andra versen direkt! vet jag nu!)
Så frågade han om jag kunde sjunga något akapella, då sa jag att jag skulle sjunga en egen låt, men det ville dom inte höra...
Så hade jag innan bestämt mig för att ville dom ha en upptempo låt så skulle jag sjunga Rehab, annars Someone like you om dom ville ha mer power.

Nä då frågade jag inte ens vad han ville ha för genre utan...
-Vill du höra Rehab eller Mercy? (!?!?!)
Mercy hade jag bestämt mig för att iiiiiiiiinte sjunga eftersom det är mkt pauser i och den kändes lite sådär.

Men självklart ville han höra Mercy, och ja.. det blev svajigt i tempot å nä. Jag var inte nöjd helt enkelt.

Så sa han
- Jag gillar ju dig, det gjorde jag förra året också. Du har hela kittet, du sjunger bra och spelar fint. Men jag tror att det blir samma sak som förra året. Jag hade velat ha större utveckling.

MEN JAG HAR UTVECKLATS SÅ MYCKET! Jag var otroligt bitter på mig själv att jag inte kunde få fram det som jag hade övat på. Det som gjorde min dag var självklart att jag hade My Ida och Lina där med mig. Men även två tjejer som kom fram och tyckte att jag var jättebra,
- Asså du kommer ju typ vinna?! Du är grym och vi kommer att rösta på dig när du är på tv!!

Haha jag blev helt chockad! Så himla söta var dom! :) Synd att jag inte kunde sjunga så som dom hörde mig när jag väl var i juryrummet.

Nä, jag känner mig inte klar med idol 2011. Sista chansen kanske?

Jag ger mig inte iallafall, kan detta vara ett sista chansen klipp?
Min egna låt Am I Wrong Am I Right


Jag tror fan att jag hade gått vidare om jag sjungit denna direkt...


Min auditionlåt! :)

När jag var hemma igår så repade jag som sagt in Am I Wrong Am I Right, här är första versionen av studiomusiken som inte blivit klar Och här är den i akustisk version! :) Enyoy!!

Snart kommer mamma hit! Det blir mysigt!
Ha en bra fredag!

/C

Kommentarer

"Hej Carro!

Tack för en mysig förmiddag!! Det är alltid så trevligt att komma till Dig! Jag tycker att idén med skolan, låter som en rolig och lärorik tid .o)

Kram Mamma"

Postat av: Mamma
Skrivet 2011-04-15 klockan 14:37:49

"Hejsan söt! vad tråkigt att höra att du inte gick vidare när du kämpat så för detta!! Du är ju jätteduktig! Massa kramar Johanna"

Postat av: Johanna Ahlström
Skrivet 2011-04-15 klockan 17:35:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback