Personlig Träning

Hejsan!
Idag träffade jag min PT och det var väldigt kul! Var lite nervös innan, för visste inte riktigt vad jag skulle göra. Vi pratade om vad jag vill uppnå och mina matvanor å så. Jag är ju som ni säkert alla vet en riktig gottegris, och en lat sådan! Haha! Så nu har jag äntligen tagit tag i mitt lata arsle och ska göra något åt saken.
Jag vill bygga upp min kropp så att den blir starkare! Känner mig så himla trött hela tiden och sen så hjälper ju inte det att man äter massa onyttigheter samtidigt som man bara är en tvslappare. Nä nu får jag skärpa mig! :)
Jag kollade upp hur mycket  jag väger och hur mycket fett jag har i min kropp. Jag väger 58 kg och då har jag en fettsamling på 28%.
Det var tydligen för mycket! Hahaha! Hon sa det min PT att jag är ju jättesmal, men att man ska ligga på ca
20-30%, Och i och med att jag inte har mycket muskler så är 28% för mycket.
Hon ville dock påpeka att jag inte behöver gå ner i vikt, vilket det kan låta som. Men att vi ska bygga upp mina muskler! :)
Ska bli riktigt intressant att se hur det har förändras sen när man kollar efter att jag har tränat ett tag!

Det började bra, min tränare var jättetrevlig och duktig, och hon visade alla övningar som är bra till just min kropp, och vi gick ut ganska hårt direkt. Jag klarade det bra, men när jag skulle på Cross trainern i 5 minuter höll jag på att dö. 5 MINUTER! Fatta vad otränad jag är! Kan nu riktigt tänka mig in i hur det är för dom på Biggest Looser, dom har ju ändå massa kilo att bära på samtidigt!! 
När hon sa att det var 2 minuter kvar så kände jag att jag ville sluta, men stolt som jag är och envis som bara den så slutade jag inte. Vilket resulterade i att jag blev helt svimfärdig efteråt! 
Jag kunde inte slutföra alla övningar för att jag blev så yr! Blev svårt att andas, det blev helt vitt och hörseln blev sämre? Så jag var nog nära på att svimma, då är det illa! Wtf liksom?! 
Men förutom detta så var det roligt! :)

Jag fick lite mer tips om att förbättra mina matvanor! 
Hon tycker att när jag tex börjar kl tolv, så ska jag gå upp tidigt och äta frukost kanske passa på att träna, äta ett riktigt varmt mål innan jag börjar jobba. Så att jag sen ca 3-4 timmar senare äter varm lunch igen. 
Och att jag sen när jag har en 15 min rast ska ta en proteinshake och frukt så att jag håller sötsuget borta. 
Jag sa nämligen det att det ofta blir att man slänger i sig något onyttigt och snabbt. Och det ska det bli ändring på!

Tips på andra mellanmål hon gav mig var:
Keso med frukt. 
Grovt bröd med kokt/stekt ägg
Äggröra
Omelett

Jag har alltid tänkt att det är onyttigt med stekt ägg, men det är tydligen fel. Alla typer av ägg är nyttigt! :) 
Tur att man gillar ägg då! 

Träningsvärken imorgon kommer nog att vara ett faktum! För som sagt, kunde ju inte slutföra träningen och strechningen eftersom jag höll på att svimma/spy. Haha!
Så nästa gång ska jag äta riktigt bra och ta det lite lugnare! Änsålänge! ;)

Godnatt!
/C
 

Kommentarer

"Åh vad roligt att läsa om! Kul att du tar tag i dina vanor, du kommer nog ganska snart känna en förändring!

Ja, det var nog ett blodtrycksfall du fick, det är vanligt framförallt när man slutar tvärt med en övning då blodet inte kommer upp till hjärnan. (det är därför löpare och sånt fortsätter att springa efter att de gått i mål) Men du lär dig nog snart vart dina gränser går!



Jag är såå stolt över dig min goa älskade Carro!



Massa kramar!"

Postat av: Ida
Skrivet 2010-09-28 klockan 17:20:51
Blogg/hemsida: http://kongens.blogg.se/

"Vad kul! Lät som en riktigt bra PT och ett bra pass, ska fixa gymkort så vi kan träna tillsammans =)

"

Postat av: Kimia
Skrivet 2010-10-01 klockan 16:30:41

"Kimia: Ja det var jättebra! Det tycker jag absolut att vi ska göra! Jättebra att man pushar varandra! "

Postat av: Carro
Skrivet 2010-10-01 klockan 23:08:39
Blogg/hemsida: http://domkallarmigcarro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback