Helgen

Det har varit en lugn och skön helg! Igår var jag och Nils här hemma och passade Max och Dogglas.
Jag gjorde pannkakor som vi åt med glass sylt och chokladsås! Sen tittade vi på The Ugly Truth, en rolig komedi med Katherine Heigl. Ni som inte sett den, se den! :) Sen såg vi en annan verklighetsbaserad film som hette The Blind Side, den var också bra!
Så det har varit en mysig helg! :)

Nu till lite hudvård...
Alltså, det är så jäkla tråkigt att göra rent sminkborstar!! Dock väldigt nödvändigt! Jag känner att jag har slarvat lite det senaste, och jag märker det genom att min hy har varit dålig. Har fått mer finnar. Inte roligt!
Så nu har jag rengjort ALLA borstar med en mild duschgele (man kan använda ett milt schampo också, eller en speciell spray som rengör borstar, finns på Kicks).
Ska försöka skärpa mig med detta, för jag vill ha fin hy!
Så var nogranna med rengöringen kära vänner, det är viktigt!
Så låt det gå högst två veckor innan ni rengör, men helst ska det vara varje vecka.
Och när det gäller den vanliga rengöringen, glöm inte att avsluta med ansiktsvatten!

Oh vi ska lansera lite nya produkter i april. Blandannat en ny serie med olika Bodylotions och en serie för välvårdade naglar. Något som jag verkligen ser fram emot att pröva är ett snabbtorkande lack, som man använder när man har målat naglarna. Man häller en droppe över nagellacket så torkar det på några sekunder! Och det fungerar verkligen!!
Jessica fick det lacket när vi hämtade ut produkter för en tävling. Hon sa att det spred sig över nageln och torkade på typ tre sekunder! Awesome!
Jag hämtade ut en lackborttagingspenna! Jag brukar nämligen alltid råka måla utanför nagelkanten när jag målar mina naglar, så då är det ju väldigt praktiskt med en sån liten penna så man lätt får bort det som kommit utanför!
Har inte provat än, men ska berätta hur det gick!

Det är grymt att jobba i en skönhetsbutik, för man får en massa gratisprodukter! I fredags hade vi plockat undan produkter som går ut i höst/vinter som vi inte får sälja. Vilket betydde att vi fick ta så mycket vi ville! :D
Så nu ska jag testa produkter från våran ekologiska hudvårdserie som heter Culture Bio.
Det blev en dagcreme, energigivande serum (används under vanlig dagcreme) nattolja och ögoncreme.
Men eftersom den är gjord av bara växter typ, så tycker ju jag att den luktar växt. Men det är en bra serie som inte innehåller några parabener eller syntetiska färgämnen. :)

Nu har jag väl gjort tillräckligt med reklam för dagen!
Ha en härligt söndagskväll!

/C


Såja!
Ni som använder sånna borstar, låt dom alltid ligga ner och torka såhär, för om dom står upp kan vattnet åka ner i borsten så att limmet lossnar...



Mina nya produkter!
Nattolja, Dagcreme, Energigivande serum, ögoncreme lackborttagningspenna och Bodylotion med gradvid brun utan sol.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback