Beslutsångest, jag?

Idag hade jag värsta väskscenariot! Det började med att jag på min lunchrast gick in på Accent i brist på någonting att göra. (smart!) Tanken att köpa en ny väska hade slått mig, eftersom min rygg och axlar gör så jävla ont när jag har mycket i väskan, och som ni vet så bor jag ju för det mesta i en väska, så det blir väääldig tungt! Och det minsta min dåliga hållning behöver är belastning, så därför gick jag väl lite undermedvetet (läs medvetet, men kan inte lägga pengar på detta just nu) in på Accent.
Då fick jag ju självklart syn på en fin brun "skinn"väska för 399kr, som jag gick och bar på ett bra tag. Ni vet man vandrar runt och kollar på alla väskor, speglar sig lite grann och ser hur väskan hänger på armen osv...
Sen fick jag syn på en annan ganska stor väska med lite mönster på, om man nu kan kalla det så. Väskan fanns i svart och i beige brunt. Precis i rätt stund smsade kära Ida mig, och självklart blev hon genom MMS mitt smakråd!
Efter bild nr 1
Ida: Åh jag gillade verkligen modellen på den senaste väskan, men färgen på den första väskan, fast jag röstar nog på den svarta...

Bild nr 2
Jag:Denna modellen finns i svart och ljusbeiga, vilken är finast?
Ida: Den tycker jag, eller den svarta? Fan, nej ta den här lite annat än svart som man alltid köper.

Jag: Så du tycker att jag ska ta den beigea stora väskan?
Ida: Ja det tycker jag! Eller nej. Ta den svarta! Haha!
Så vad har vi lärt oss av det här Carro? Fråga inte Ida för hon får för mycket beslutsångest!

Hahaha!

Så jag fick fortsätta att fråga My, Lina och Gabbe som kom förbi, dom röstade på den bruna skinnväskan, och även Jessica fick säga sitt och tyckte att det lät bra med den.

Innan stängning:
Gick jag till Accent för att köpa den fina bruna väskan, men gick ändå förbi och sneglade på dom andra väskorna men bestämde mig för skinnväskan. 
Då runt hörnet finner jag en likadan som dom mönstrade, fast i en MINDRE VERSION!! 
Fatta att beslutsångesten blev svår!!

Jag köpte dock den bruna skinnväskan ändå, men led av beslutsångest-måste ha alla väskor- begäret.
Värt att nämnas är att jag ringde My, Jessica och bad Vanessa att gå och kolla väskan...

Sjukt det låter! Haha!

MEN efter många om och men så var det trots allt den bruna skinnväskan som jag kom hem med! 
Vill fortfarande ha dom andra väskorna, men bestämmer mig för att köpa dom när våren närmar sig mer! 
Imponerande om ni orkat läsa igenom detta! ;)

Tack alla för erat smakråd idag! :D

/C 

Den stora väskan beigebrun


I svart!

Haha om jag ska köpa en framöver, vilken färg? :D Ibland kan man som sagt behöva en bit på traven... ;)


Denna blev det slutligen! :)

Fortsättning följer...
Kommer säkert att köpa hela den andra kollektionen.. haha!






Kommentarer

"ja jag kände mig redigt plågad där ett tag. haha. Tur att du kom fram till någonting i alla fall ^^"

Postat av: Ida
Skrivet 2010-03-05 klockan 10:25:31
Blogg/hemsida: http://kongens.blogg.se/

"Snygga väskor :) "

Postat av: simone
Skrivet 2010-03-11 klockan 16:35:40
Blogg/hemsida: http://fattybom.blogg.se/

"Väskan längts ner i inlägget har jag fast en svart. Gillar den väldigt mycket, man kan ju både ha den som en "vanlig väska" när man går på stan. Men sedan är den så pass stor att man får plats att ha lite packning i den om man ska bort en helg"

Postat av: Ida
Skrivet 2010-03-30 klockan 14:41:04
Blogg/hemsida: http://adi89.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback