Tack så hemskt mycket!

Hade en intressant dag på jobbet idag, stressig var bara förnamnet! Men det var inte det jag skulle skriva om...
När man arbetar i butik så träffar man på väldigt mycket människor, och upptäcker hur olika folk kan vara. Vissa är SUPERTREVLIGA, andra är bittra, vissa är sura och andra bara, ja vad ska man säga lite speciella?
Vissa öppnar sig väldigt mycket och talar om att dom har mens (ja det har faktiskt hänt en gång!) , att dom skiljer sig, vad dom har gjort osv. Ibland är det självklart trevligt att stå och prata, men ibland blir det även för mycket.

Igår kom en kund in som jag alltid brukade hjälpa förut, men nu hade jag inte sett henne på ett år typ? Och när hon kom in i butiken så sa hon heeej Caroline! Haha, jag hade tydligen gjort intryck där att hon kom ihåg mitt namn. Idag kom hon tillbaka och handlade och frågade när jag skulle arbeta nästa gång (För hon ville komma tillbaka och handla något mer) Sedan så lutade hon sig fram, och viskade :
- Jag har blivit lite av en rasist, jag vill bara handla av dig!
- Eh, ja det får man ju inte vara, hehe (besvääärad!)
Tillägas ska då att hon själv är utländsk...
Aja, jag ska la vara glad att hon tycker om mig, men människor är konstiga ibland!

Jag hade en annan stamkund idag, (mamma jag har berättat om henne) Hon är en gammal tant, pratar mega långsam värmländska och frågar alltid mig. (Nu får ni föreställa er värmländskan)
-Tycker du den är god?
-Vilken tycker du om?
- Jag får alltid så fin hjälp av dig! 

Jojo, man tackar och bockar, men idag blev jag något besvärad. 
Vi pratade om att hon var röd i ansiktet, och då så böjde hon sig fram nära mot mig och småviskade... 
- Jag var i ett badhus och fick ett virus på näsan! Och det går inte bort.
-Kan man inte få medicin för det då?
- Det är ju virus så det försvinner aldrig! Det smittar i badhus och kan smittas på spårvagnar.
Men tack så jääättemycket för att du står nära mig och berättar detta för mig! (!!)
Aaah!!
Jag kände hur det började krypa i mig och det kliade på min näsa! Ni som känner mig vet att jag är otroligt hypokondrisk och tvättar händerna tusen gånger per dag typ.
Jag sa till Isabelle, Vi MÅSTE köpa ny alcogel!!!

Så vi köpte två flaskor! Hahaha!
Så nu får vi hoppas att jag slipper detta! 

P.S Nu har Anders Bagge gift sig med sin Sarah! Det läste jag på Laila Bagge Wahlgrens blogg!
Anders Bagge verkar ju vara en supergo genomsnäll människa så jag önskar dom all lycka! 
Som sagorna säger, Hoppas att ni lever lyckliga i alla era dagar! :D
 

 Ha en trevlig kväll!
/C




Kommentarer

"HAHAHAHA vilka underbara kunder! :D:D"

Postat av: Ida
Skrivet 2010-07-29 klockan 10:09:51
Blogg/hemsida: http://kongens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback