Jul och stölder!

Julen har passerat och snart är det nyårsafton! Kanske årets festligaste dag då man lämnar det gamla bakom sig och ett nytt år med nya möjligheter startas. Spännande! Men årets hejdå 2010 inlägg kommer på nyårsafton! ;)
Hur som helst så har julen varit lugnt och stillsam för min familj. Skönt helt enkelt!
I år hade vi bestämt något nytt, att bara köpa julklappar till barnen och en annan julklapp för 300kr som vi skulle lotta ut. Jag tyckte att det var skiiitsvårt att hitta något som skulle passa alla, så efter ett antal funderingar så bestämde jag mig för att vara tråkig och köpa ett åhléns presentkort! Men det är ju bra att få!
När man köper ett presentkort får man ju en sjukt avslöjande kartong. Så jag grävde i min garderob och hittade en JÄTTESTOR kartong. Jag slog in det lilla presentkortet väldigt fint och gjorde en sista finish med guldigt band i en fin rosett. Sedan la jag ner det lilla mini paketet i den mega stora kartongen och slog in väldigt fint!
Man såg familjens undran när mitt paket lades fram på bordet, det största såklart! ;)
Kände mig lite elak, där med falska förhoppningar! Men äh lite humor måste man ha!

Jag lottade till mig mammas paket, som jag förövrigt visste var dyrare! Mohaha! ;)
Det blev en lite mer fancy ugnsform så jag kan göra lite god mat. Perfekt! 
Det är inte lätt att bli vuxen, istället för julklappar så får man göra mat! ;) Haha!

Juldagskvällen var lite mindre lyckad...
Efter att ha firat julafton nr 2 hos min syster så åkte jag iväg och träffade Elaine och Hannah och hade lite förfest för att sedan dra vidare till Park Lane.
Vi hade turen att slippa stå i mega kön, och fick lite VIP treatment då Elaines "släkting" hade vipbord därinne.
Kvällen var kul! Fram tills dess att jag märkte att min väska var tom.
Någon jävel snodde min älskade iphone och plånbok!!!

Vilka jävla idioter det finns ute! Alltså, hur kan någon med att ta någon annans grejer och lägga sig och sova med gott samvete sen? Det är för mig helt obegripligt!
Så hädanefter så ska jag ha en annnan mobil med kontantkort när jag går ut, för det är INTE kul att förlora en telefon för 10 000kr. Inte nog med att den är dyr, jag hade låttexter och inspelningar på den som jag inte vill ska komma i någon annans händer. :(

Nu har jag gjort polisanmälan, och förhoppningsvis så ska min trygghetsförsäkring på telefonen gälla så att jag kan få ersättning. Ska prova att ringa det företaget sen, men troligtvis måste jag besöka tele2 butiken.
Håll tummarna för mig!

Annars så hoppas jag att alla har haft en underbar jul!
Och glöm inte att hålla i era grejer ni har med er!
/C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback