Dan före dopparedan!

Den 23:e december är mysig! Det är då julkänslan kommer på plats! Skinkan kokas, man klär granen och lyssnar på julmusik och jag slår in mina julklappar!
Den 23e december kommer tiden ikapp och man inser att det är jul!
Det är mysigt att vara hemma med familjen nu, det är faktiskt gemenskapen som är viktigast och inte alla paket!
Vilket förövrigt påminner mig om mitt första sångframträdande i tvåan då jag sjöng en jullåt som heter Det Bästa Med Julen. Tror texten gick något sådant:
Det bästa med julen som jag vet
Det är inte julmat och alla paket
Det är när det stökar och pyntas i husen
En julstjärna uppe och ute är vinter

Eller nåt! Men det är så sant! :) Men sen är det ju alltid kul att få öppna paket...
Men jag tycker faktiskt att det roligaste är att ge julklappar! :)
Imorgon kommer min syster och hennes man hit, om det inte blir ändrade planer och hon åker till förlossningen för att bebisen vill komma ut! Det är nämligen så att jag blir moster igen inom kort! :)
Tyvärr ska Hampus och Hannes vara med sin pappa och My (Andreas dotter) med sin mamma imorgon. Så det blir julafton nr två på juldagen! :)

Men det ska bli skönt att ta det lugnt imorgon!
Åh så mysigt! Nu längtar jag till köttbullarna och Jansons Frestelse!!

GOD JUL MINA FINA VÄNNER!!
pussåkram

/C



Våran fina julgran!




Stella var den enda hunden som gick med på att sitta fint framför granen! Väluppfostrad!
Det ska vara en tjej till det! ;)



Kommentarer

"Hoppas att din jul är alldeles alldeles underbaar! :)"

Postat av: Ida
Skrivet 2010-12-25 klockan 09:32:54
Blogg/hemsida: http://kongens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback