Maränger

dsc00959 (MMS)

Här kommer receptet! :) Sätt ugnen på 125grader eller 100grader om du har en varmluftsugn. I receptet står det ca 40 st maränger, jag valde att göra stora maränger istället, då blev det typ 10. Ingredienser 3 äggvitor 1dl socker Häll äggvitorna i en torr och fettfri skål (viktigt för att vitorna ska gå att vispas Tillsätt ca 1/3 av sockret och vispa med elvisp tills det blivit ett fast och hårt skum. När det ser ut som grädde häll i resten av sockret och vänd ner resten av sockret med en sked. Klicka, spritsa eller bred ut smeten på en smord plåt eller lägg ut på bakplåtspapper. Grädda mitt i ugnen i ca 45-50 minuter. Marängerna ska vara torra och lätta när dom är klara! Dom blev jättegoda, borde dock varit i ugnen lite längre, jag hade ca 45 minuter så skullse nog satsa på 50-55 minuter. /C


Kommentarer

"Rätt svar från "Vad föreställer bilden" finns nu på bloggen :) 6 personer blev länkade, kolla om någon av dem är du :) Ha en fortsatt trevlig morgon!"

Postat av: josefine
Skrivet 2010-08-14 klockan 09:49:01
Blogg/hemsida: http://technicolor.blogg.se/

"sv: jadu, det är mest jazz och street vad jag har förstått. Det ska bli spännande det här. ;)



visst är det roligt att hitta gamla bilder! Man blir alldeles nostalgisk. :)"

Postat av: Ida
Skrivet 2010-08-14 klockan 11:34:41
Blogg/hemsida: http://kongens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback