ÄNTLIGEN MAAAT!!

dsc01015 (MMS)

ÄNTLIGEN MAAAT!! Har gjort en sjukt god kycklinggryta! Inte ätit på 8 timmar så har typ blodsockerfall så nu måste jag äta!:-D /C Nu när jag har ätit tänkte jag komma med receptet! Du behöver: Kycklingfileér Morot Lök Vitlök Purjolök Matlagningsgrädde, eller mjölk(Beroende på om man vill vara lite nyttigare) Curry Riv ner morötterna (Jag hade i tre st idag till tre kycklingfileér) Hacka vitlök och purjolök och ev en halv gul lök för extra smak. Fräs det i pannan på högvärme och krydda med Curry. För lite starkare smak, häll även på cayennepeppar och paprikakrydda. Var inte rädd för att krydda, utan det behövs ganska mycket! Häll i matlagningsgrädde eller vad man nu vill ha i, och låt det puttra i några minuter medans du väntar på tillbehöret. Ikväll valde jag att ha ris till, men det är även gott med thainuddlar till. Något som är lite roligt är att exakt samma recept fast med lax i, är nästan godare!! /C


Kommentarer

"Åh den är så himla god!! Blev sugen nu, kanske gör till helgen =)"

Postat av: My
Skrivet 2010-08-24 klockan 22:52:37
Blogg/hemsida: http://enlitenimagen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback