Carro The Housewife!

Godkväll!
Idag har jag varit riktigt duktig vill jag lova! Började morgonen med att ta itu med gårdagens kvällsdisk, sedan dammsög jag hela lägenheten. Vid kl 12 dök My och Milo upp, och som tur var följde My med mig ner till tvättstugan och hjälpte mig. Vi fattade först inte riktigt vad det var som var fel, för den första maskinen ville bara inte starta! Sedan visade det sig att luckan inte var riktigt stängd.. haha! När jag tvättat klart och tog ut min vita tvätt, såg jag att någon glömt kvar en rosaröd trasa, så då tänkte jag neeeeeeeeeeeej! För jag trodde att det skulle färgat av sig. Det hade det dock inte, men fortsättning följer...

När tvätten var klar valde jag att lägga in mina vita jobbkläder och några linnen i torkrummet, och torktumlade alla handdukar och trosor medmera.. När min tvätt tid i princip var slut, så gick jag först till torkrummet där allt var helt torrt! När jag sedan gick in till torktumlaren var ALLT fortfarande pisseblött! Så jag kunde ju inte heller fortsätta att torktumla, eftersom personen som var efter mig hade börjat tvätta förtidigt, så att dennes tvätt snart var klar, och antagligen skulle torktumlas.. Gah!
Fick släpa upp min tunga tvättpåse med blöta kläder i, och fick alla i sysselsättning med att hänga upp mina blöta handdukar och lakan medmera. Då hade även Lina och Gabriella dykt upp! :)
Vi märkte då att mitt vita lakan och ett linne hade blivit rosa! YES!!
Jag trodde ju då först att det berodde på den rosaröda trasan som hade legat i tvättmaskinen tillsammans med den vita tvätten, men sedan slog det mig att mina röda handdukar var heeeelt nya. Och alla kan ju räkna ut att nya handdukar färgar av sig eller luddar.. Sjukt smart av mig verkligen! :P
Jaja, sånt händer, det var ju trots allt första gången jag tvättade i en tvättstuga! Och förutom detta lilla missöde så gick det bra! :)
Jag och Gabriella kom fram till att någon antagligen hade glömt att tumma ut vattnet i torktumlaren! Så nästa gång ska jag kontrollera detta! Haha!





Kommentarer

"Hej Caroline!

Oj, vilket arbete du har haft idag! Nu vet du hur du gör nästa gång. Alla har vi varit barn i början :o)man lär sig av misstagen.

Kram Mamma

P.S Vilken tur att dina goa kompisar hjälpte dig D.S"

Postat av: Mamma
Skrivet 2010-04-20 klockan 22:11:09

"Mamma: Ja,jag känner mig duktig idag! :)

Mina vänner är guldvärda! :) "

Postat av: Carro
Skrivet 2010-04-20 klockan 22:32:41
Blogg/hemsida: http://domkallarmigcarro.blogg.se/

"haha carro allt du beskriver har jag också råkat ut för ^^ Varje gång jag har köpt nya påslakan har jag inte tänkt på att de har varit nya och tvättat dem ihop med andra grejer... Det andra blev mindre vackert kan jag säga... ;)"

Postat av: Ida
Skrivet 2010-04-21 klockan 09:41:27
Blogg/hemsida: http://kongens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback