En vanlig dag på jobbet!

Hejsan!
Idag har varit en väldigt bra på jobbet! Det trodde jag inte när jag började dagen med att gå in på lagret och välta ut en parfym så att det sa boom kraasch= Glas splitter på golvet! Haha! Asså ibland vet man inte om man ska skratta eller gråta över sin klumpighet!
Jag Elin och Jessica var väldigt duktiga idag, så det var roligt att jobba!
För tillfället leder jag en tävling, som jag hoppas att jag ska vinna...


Det visar sig att jag har fått mig ett par stammisar! För det första så är det en utländsk kvinna som alltid kommer in och säger att vi är så himla fina och söta! Till Jessica sa hon att man skulle kunna ställa oss två i ett skyltfönster och bara kolla på. Haha!
Jag minns nu i efterhand att jag hade den kunden precis när jag hade börjat, och hon sa att jag var så vacker, och då blev jag typ rädd... hahaha! Inte för att jag har något emot lesbiska, men jag blev lite obekväm!

Men nu när hon alltid är så himla glad och gullig mot oss, så jag vet inte riktigt om hon är lesbisk eller om hon faktiskt bara är gullig.

Vårt samtal i lördags:
Hon: Hur är det? (Sken som en sol)
Jag: Joda det är bra hur är det själv?
Hon: Tuusen tack! Det är bra!
Hon: Jag köpte dessa parfymerna igår, och jag undrar om jag skulle kunna få dom inslagna?
Jag: Ja men självklart! (Har slått in hennes paket innan)

Eftersom det är viktigt att ha bra kontakt med stamkunder så frågade jag vad hon hette, och så sa jag vad jag hette då sa hon: Min Caroline! (HAHA)

Hon: Jag kommer och hämtar dom imorgon!
Jag: Okej, jag jobbar inte imorgon men det gör Shideh och Jessica.

Så tog hon min hand och frågade om hon fick ge mig en puss! Hahaha jag ba: Eh okej!
(Självklart ville jag inte ha en puss på munnen, så jag vände kinden mot henne och pussade henne i "luften")

HAHA frågan är om hon är gullig eller gay?

Idag kom hon tillbaka och sa: Hej Caroline min docka! Haha!
Jag hade en annan kund då, så hann typ inte prata med henne. Kanske var lika bra det? =)

Exempel 2
Jag har fått en kvinna och en man som stammisar. Dom kommer ungefär en gång i månaden och handlar av mig.
Dom har alltid betett sig lite konstigt, så jag har trott att kvinnan vart hög typ.  Dom är iallfall  alkolister, för dom luktar det.. Men dom är inte obehagliga på något sett, snarare roliga! Dom berättade idag att dom alltid kommer till butiken en gång i månaden, den 19:e. Och på något sett har jag prickat in deras besök, för jag får alltid hjälpa dom.
Förra månaden berättade kvinnan att mannen skulle på date, och då behövde dom en present till hans date.
Idag kom dom in och berättade att han skulle på date igen, med samma kvinna som förövrigt att blivit jääätteglad för presenten, men nu behövde mannnen en ny present. 

Dom  berättade iallafall för mig att dom hade suttit och druckit och var därför lite fulla.. Hahaha!
Kvinnan: Skrattar höögt och säger: Vi är lite fulla, men vi skämmer väl inte ut oss?
Jag: Neeejdå! 

Dom är väldigt trevliga, men jag tycker att det är så himla tragiskt!  Jag förstår inte hur man kan hamna i den här situationen. Om man tar kvinnan som exempel. Hon är hur trevlig som helst, och alltid glad (kanske beror på alkoholen iofs) Men ändå!! Dom berättade att dom varje månad sätter sig och dricker och sätter sprätt på deras sjukskrivningspengar/pension. Hur kan man hamna i den situationen? Vad är det för liv?

Dom verkade iallafall uppskatta besöket och gick därifrån glada! 









Kommentarer

"Haha det var värst vilka konstiga stammisar du har fått tag på! Det skulle inte förvåna mig carro om din första kund är lite förälskad i dig:) Haha ska bli spännande och se om hon frågar dig på dejt någon gång..:P"

Postat av: Johanna
Skrivet 2009-10-20 klockan 11:30:07
Blogg/hemsida: http://johannasbloggblogg.blogg.se/

"någon har visst fått en beundrare, vilket är helt förståeligt med tanke på hur söt och go du faktiskt är. :)"

Postat av: Ida
Skrivet 2009-10-23 klockan 10:09:03
Blogg/hemsida: http://kongens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback