Smile

Idag gjorde jag något nytt. Jag blekte mina tänder! :)
För några veckor sedan fick vi (på jobbet)  rabattkuponger hos Alexiskliniken i Göteborg, och eftersom jag tänkt att bleka tänderna någon gång så tog jag det som ett tecken från ovan.
Kalaset kostade 1500 för mig + 200kr som jag betalade för en tandkräm(!!) ... 
Men jag tänker så här, har jag ändå betalat så mycket pengar för en blekning så kan jag lika gärna köpa en bra tandkräm som fortsätter att hålla tänderna vita!

Jag har tvingats in i en ny diet "Jag äter inget färgat" de närmaste 72 timmarna.

Här är dom Gyllene reglerna efter blekning:

För det första:
* Rökning och snusning är EXTREMT missfärgande (Sanna och Lina, nu måste ni sluta röka!!)
* Man får inte dricka kaffe, thé, vin, öl, cola, fanta och andra "färgade" läskdrycker och juicer med mycket färg.
* Mat som missfärgar mycket är till exempel morötter, rödbetor, tomater, ketchup, soja-currysåser, jordgubbar, hallon, blåbär, choklad, aspelsiner mm.

Så med andra ord kommer jag gå ner i vikt... Nä skoja bara! Man får faktiskt äta Kött, fisk, sallad, potatis, ris pasta, bröd, fil yoghurt, gröt, rena mejeriprodukter, bananer, äpplen och päron. Men ändå!
Det är sjukt svårt när man är van att äta/dricka allting och att man inte helt plötsligt får det.

Så hur gick själva blekningen nu då?
Det började med att han putsade tänderna och så sattes en grej in i munnen så att hela käften syntes.. Sedan tog han på "medlet" sen sattes det en lampa vid munnen så fick man sitta så i 10 minuter.
Man gjorde om detta tre gånger!
Jag hade innan hört att det kunde isa i tänderna, och jag klarade mig faktiskt ganska länge! Men helt plötsligt isade det till! Och så har det gjort lite under hela dagen, det har kommit och gått. Men just nu isar det en del.
Men han sa att det kan göra det nu första dagen, men att det kommer gå över i morgon!
Men vill man vara fin så får man lida pin! ;)

Resultatet
Mina tänder har blivit 6 nyanser vitare! :)
Men jag hade föreställt mig att få typ kritvita tänder, så först blev jag lite besviken, men jag tror att jag såg tänderna i ett konstigt ljus när det var klart..
Resultatet blev "naturligt" vitt. Det är liksom inget Andreas Carlsson smile jag fått.
Han som blekte mina tänder berättade att när man bleker första gången, så kan han aldrig garantera exakt hur vita tänderna kommer att bli. Det varierar så mycket från person till person. Och resultatet kan tydligen inte bli kritvitt om man inte hade det som barn. Alltså, resultatet blir aldrig vitare än vad man har haft från en början! Iallfall inte under första blekningen, förstod jag det som.
Men sen om man gör om det om några år så lär det ju bli vitare! 

Det var väldigt spännande att få testa på detta, och jag är jättenöjd med hur det blev!  
 Bye bye gula tänder! ;D

Högst upp- Före bilder
Mitten och längst ner- Efter! :)


Kommentarer

"Det blev ju asbra! :D Ska bli kul att få se det på riktigt :D "

Postat av: Elin
Skrivet 2009-11-03 klockan 20:43:06
Blogg/hemsida: http://beatcontrol.blogg.se/

"men det blev ju jättefint! Man ska ju inte tänka, hon har nog blekt sina tänder när man ser det. eller se ut som Ross ^^ "

Postat av: Ida
Skrivet 2009-11-03 klockan 21:12:14
Blogg/hemsida: http://kongens.blogg.se/

"Gud va bra du =D det syns verkligen skillnad! Finfint!

och jag ska fakitkst trappa ner med rökningen, jag har idag inte rökt på två dagar. =) Helgröka lite bara =P men om ingen har gula tänder vem ska då använda sig av tandblekning, kan jag också göra sen =P puss!"

Postat av: Sanna
Skrivet 2009-11-03 klockan 22:43:32

"Ja jag tycker det var jätte stor skillnad!! Vad fint =) Din snygging! ;) Det blir vatten och bröd på lördag då ;) haha"

Postat av: My
Skrivet 2009-11-04 klockan 20:32:53
Blogg/hemsida: http://enlitenimagen.blogg.se/

"sv: ja! jobbar du i helgen? "

Postat av: sanna
Skrivet 2009-11-04 klockan 22:36:28

"sv: tack sötnos! ska bli underbart när det är över!!"

Postat av: Ida
Skrivet 2009-11-05 klockan 21:17:03
Blogg/hemsida: http://kongens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback