Lunginflammation tanten återvänder

Hejsan!
Jag har inte lunginflammation, vill bara påpeka det!
Däremot kom en tant idag som jag har hjälpt i kassan innan. Första gången hon hade handlat så önskade jag henne en trevlig dag, och då sa hon att hon hade lunginflammation.
Någon vecka senare fick jag det.. Detta var i våras..

Idag kom hon tillbaka, och frågade oss:

Hon:  Har ni vaccinerat er än flickor?
Jag: Nej, jag tänkte göra det nästa vecka, har du?
Hon: Nej, jag skulle gjort det förra veckan, men jag hade lunginflammation.
Jag: Okej, men är du bra nu då?
Hon: Nej. 
(Jag kände hur hypokondrikern i mig ville springa och hämta alcogelen och smörja in mig med!!)
Jag: Men då måste du ju vara hemma och vila dig ju!
Hon: Nääääh! Men jag är så rädd att jag ska smitta mina barnbarn.

KUL att hon inte tänker på resten av omvärlden!!

Direkt efteråt gick jag in och tvättade händerna och tog alcogel flera gånger, till och med i ansiktet...
Hoppas att jag har byggt upp ett bättre immunförsvar nu! Men det har jag nog det är ju sjukt mkt tanter som kommer in och hostar och har sig!

Nästa vecka blir det vaccination!


Kommentarer

"hahaha vilka roliga kunder du har ^^"

Postat av: Ida
Skrivet 2009-11-18 klockan 09:35:09
Blogg/hemsida: http://kongens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback