Inspiration

Hejsan! Nu var det några dagar sedan jag bloggade, men jag börjar bli ganska duktig på att uppdatera nu ändå..
Igår var jag hemma hos Jessica! Vi kollade på idol, pratade och  lockade håret på varandra (haha tjejigt). Väldigt mysigt! :) Det är hon som har lärt mig att locka håret med en plattång, igår var det dags att lära sig att lägga spolar. Dock gick det väl inte så bra, men övning ger färdighet! :)

Idag var det dags för en ny dag på jobbet, det var en ganska lugn dag faktiskt. Lite väl lugn, blev ganska rastlös i slutet..
Men det jag skulle komma till och vad min rubrik bygger på idag är att jag hade en kund som gav mig inspiration.

Det var en tant som kom in och ville ha lite hjälp med dag och nattcréme och så sa hon att hon ville ha en créme anpassat till mogen hy. Hon verkade väldigt pigg för att ändå vara "gammal". Och vet ni vad hon säger då?
Att hon är 93 år!!! Jag blev verkligen helt chockad! Okej hon såg väl ut att vara typ 80, men 93?!
Jag frågade henne vad hon hade gjort för att se så ung ut, då svarade hon att hon hade gymnatiserat både som ung och i pensionärsgympa! Så söt! :)
Jag kände verkligen hur inspirerad jag blev! Jag vill också se sån ut när jag är 93! Det var nog ett tecken från ovan att jag skulle träffa den här söta lilla tanten. I veckan gick jag och mamma nämligen ut på en långpromenad med hundarna, och det kändes så himla bra att vara ute och röra sig! Jag bestämde mig då för att   försöka ta mig ut och antingen gå eller springa en runda när jag är ledig! Det är jobbigt när man gör det, men så skönt efteråt!
På tal om träning, jag måste nog säga upp mitt träningskort på friskis och svettis som bara tar pengar från mig varje månad.. Har inte använt det sedan i mars...

Efter jobbet bar det av hemmåt, och när jag satt på tåget slog det mig en tanke att det faktiskt var lördag. Jag minns typ inte när jag bara åkte hem en lördagkväll. Men det var väldigt mysigt att bara vara hemma idag! När mamma mötte mig vid stationen så gick vi och hyrde film. Så ikväll såg jag och mina föräldrar på Män som hatar kvinnor. ALLA har ju pratat om den filmen, så vi kände väl att det var dags.
Den var väldigt obehaglig tycker jag! Men väldigt bra för att vara en svensk film, spännande och bra skådespelare!


Nu är även 80-tals outfiten helt klar! Det blir galet bra!! Det blev riktigt snyggt, på ett väldigt 80-tals aktigt sett! Haha ;D
Och jag ska säga er att det var ganska pinsamt att köpa 80-tals kläder idag på HM när man var omgiven av alla som skulle köpa exklusiva Jimmy Choo kläder! Kände mig ganska utittad i kön till provrummen.
Men vad gör man inte! =D 
Oj vad osamanhängande jag skrev idag, men jag hade så mycket att berätta! Haha!

Hoppas ni haft en trevlig dag!

puss


Kommentarer

"det skall bli så kul att se dina 80-tals kläder!längtar som bara den nu!



klart att du skall ha klocka och armband caro^^ du kan väll rings mig när du funderat ut färger och sånt^^ puss"

Postat av: Bella
Skrivet 2009-11-15 klockan 08:21:31
Blogg/hemsida: http://bellasdag.blogg.se/

"Jag och seb var i stan idag och har också fixat allt tills festen. Det blev riktigt bra faktiskt. Nu längtar jag ännu mer tills lördag:) "

Postat av: Johanna
Skrivet 2009-11-15 klockan 20:05:35
Blogg/hemsida: http://johannasbloggblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback