Husmor Caroline

Idag gjorde jag pannkakor till frukost! Det blev inte så jättelyckat måste jag säga! 
För det första så hittade jag inte våran bästa stekspade, jag började leta i alla lådor och i diskmaskinen, hittade nada. Vi har ju såklart en till stekspade, men den passar inte så bra till detta. 


Jag hällde iallafall i den första "smeten" i stekpannan och fortsatte att leta efter den försvunna stekspaden (ENVIS är ett ord som beskriver mig bra).

Efter ett tag hittade jag den tillslut i DISKMASKINEN ändå, och återgick till pannkakan som låg i stekpannan.
Jag tyckte jag att den såg så konstig ut, den hade liksom inte stelnat så som den ska göra. Då kom jag på att jag hade glömt att lägga i smör!! Så det brände självklart fast! Jäkla irriterande!! Så då fick jag självklart skölja av stekpannan och börja om igen!
 Nästa pannkaka blev fastbränd och smetig, andra pannkakan blev fastbränd och smetig, TREDJE pannkakan brändes! AAAAH! Jag var så nära på att hälla ut resten utav pannkaksmeten, men gjorde ett sista försök. Den blev skaplig. Sedan blev nästa lite bättre, och den sista bra!
Eftersom detta var min frukost så hade jag inte det bästa humöret, jag var verkligen en pannkaka ifrån ett raseriutbrott!
Haha! Ni kan tänka på den där reklamen när tjejen gör sönder sina strumpbyxor, ungefär så kände jag...

Jag var riktigt husmorsaktig idag, jag lagade middag till mina föräldrar! Det blev kyckling och tunt skivade potatisar i ugnen med en MASSA vitlök! Potatisen blir lite knaprig som chips nästan! Jättegott! :)

Vitlök är verkligen den bästa kryddan!
Stackars dom som är på gymmet imorgon, jag och mamma kommer väl att stinka vitlök! :P

Snart är det Grey's Yeay!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback