Första advent!

Tänk att det redan är första advent! Vad hände, det var ju nyss höst? Ja tiden går verkligen fort!
Efter denna mörka månaden med 8 soltimmar, så känns det väldigt bra att vi går mot jul och ljusare tider! Jag älskar när man tar fram adventsljusstakar och ljusslingor så allt lyser upp! December är en härlig månad! :)

Den här helgen har varit rolig!
I fredags var jag hemma hos Jessica på inflyttningsfest! Det var en väldigt lyckad kväll! Det var jag Nakita och Elin från jobbet och sen Jessicas kompisar Alex, Fanny och Josefin. Det bjöds på ostbricka, vin och en massa skratt! Det skulle ju blivit en "lugn" kväll för min del, men den blev inte så där jättelugn, haha!
När klockan var en sisådär halv ett tog jag, Jessica, Alex och Josefin bussen in till stan och Gretas. Vi dansade till Schlager i flera timmar och hade så jäkla roligt! :D
När klockan sedan var halv tre så hade vi missat sista bussen med tio minuter, så då tog vi taxi hem till Jessica. Vi somnade nog inte förrän vid femtiden, då började jag bli lite stressad över att jag skulle upp några timmar senare!

Så jag kan ju säga såhär, det var inte jättekul att jobba lönehelg dagen efter när man sovit 4-5 timmar! Kan starkt rekomendera att undvika det.. :P 
Hur som helst så var det en jätterolig kväll, så det var värt det! :) 
Sen så fick jag ju stänga butiken till ljuva toner av Erik, Tove och Calle som gästade Nordstan! ;) 
 
När jag slutat så tog jag tåget hem och köpte en stor pizza och sedan blev det myskväll med familjen! Min bror och hans tjej Stina var hemma så det var riktigt kul att vara hemma och umgås med dom! Den 11:e december ses vi igen, för då tar jag tåget upp till Stockholm! :) 
Första Advent har varit lyckad och mysig! Vi hade Adventsfika här hemma då även min syster Malin och hennes kille Andreas kom. Så förrutom barnen, så var hela familjen samlad! Det är alltid roligt! :) 
Hoppas att ni har haft en mysig första advent! 
puss!
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback