En mysig dag!

Idag hade jag ytterligare en ledig dag från jobbet, har haft långledigt nu..
Jag hade en ganska slapp morgon, med sen frukost och allmänt degande. Men jag gick ut med hundarna, det gjorde jag allt!
Måste bara berätta för er att det finns minimini 1 cm MINI mördarsniglar (Fast svarta)
Precis efter att jag varit ute med hundarna så bar jag ut mina skor ut i hallen och då såg jag något svart på skon. Rådjurs bajs tänkte jag, det ligger nämligen lite pluppar på gräsmattan...
Så rör den svarta lilla pluppen helt plötslig på sig, och när jag tittade närmare så såg jag att det var en sån äcklig snigel!! Jag skyndade mig ut och viftade med skon tills den försvann, bara det att jag inte såg vart den tog vägen, och det blev jag också äcklad över.. Tänk om den hade hamnat i mitt hår!

Efter Mini snigel traumat så tog jag bussen kl två för att bege mig in mot stan och hem till My.
Kl fyra var jag framme hos henne! Min vanliga buss gick inte, så jag fick ta en annan buss som åker mot fel håll, för att sedan ta tåget därifrån. Med all väntetid så tog hela färden alltså två timmar! Herrejisses, man kan tro att jag bor i en annan stad ibland...
Väl inne i stan gick jag förbi Espresso House och köpte muffins till mig My och Emil.
Hallon och kardemumma muffins är riktigt gott!! Jag såg även att dom har fått lite jul inspirerade grejer man kan köpa. Spännande!

Jag blev som vanligt charmad av Milo! Alltså han är ju världens sötaste!! När han ler mot en så blir man ju alldeles lycklig! Det var himla mysigt att träffa My och Milo idag! Vi får ses snart igen! :)

Imorgon börjar jag klockan 9, så det är väl dags att krypa till kojs, eller vad är det man brukar säga?
Men innan jag börjar, så måste jag prova en Tomte Latte! Håller er uppdaterade om den var god eller inte! ;)

Godnatt!
puss


Kommentarer

"jag älskar EHs tomtelattes! Minst en varje år måste jag ha =P"

Postat av: Schober
Skrivet 2009-11-25 klockan 17:28:26
Blogg/hemsida: http://schobers.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback