Helgen som gått

Nu har jag och hundarna följt Nils till bussen. Jäklar vad kvavt det var ute! Vädret är lite upp och ner idag. I morse var det soligt när jag gick jag upp klockan åtta för att rasta hundarna.(Vi somnade om sen till kvart över tio, gött!)

Helgen har varit jättemysig! I fredags när Nils kom hit gjorde jag först tacos och sen hade vi en tv kväll i soffan! När vi skulle gå och lägga oss var Dogglas lite besvärlig och gnällig tyvärr. Dogglas brukar sova i mammas och pappas säng, och är därför lite (läs mycket) bortskämd. Max däremot brukar alltid sova i sin bur och det är han nöjd med.
Så när vi skulle gå och lägga oss, ställde vi Max bur i hallen utanför mitt rum och så tänkte vi att båda Max och Dogglas kunde sova där. Nils är nämligen lite allergisk mot pälsdjur så därför ville vi helst inte ha dom i rummet.
Max la sig till rätta direkt och hade inga problem med att somna. Medan Dogglas gnällde och var inte alls nöjd med situationen. Men så efter ett tag verkade det som att han också kunde slappna av och sova. Så var det någon bil i området som åkte iväg och då vaknade både jag och Nils med ett ryck av att Dogglas och Max skällde. HÖGT!

Så då började Dogglas gnällprocess igen, och trötta som vi var så orkade vi inte höra på gnället. Så Dogglas vann och fick sova i sängen. =P

På lördagen var det strålande väder och jättevarmt på altanen! Så vi satt säkert ute i tre timmar och solade oss! Hur härligt som helst. Självklart smörjde jag in mig med solkräm, lyckades ändå bränna mig lite på en fläck vid nyckelbenet som jag tydligen missade. Haha!
Så åkte vi och handlade mat, och bestämde oss för att grilla lövbiff! Det blev en jättegod middag! :)
Sen på kvällen var det dags för Robinsson, och efter det såg vi "Rädda meninge Ryan" , och zappade till Eurovision song contest emellanåt. Tråkigt att Sverige inte lyckades med en bättre placering, men roligt att Norge vann! Låten är faktiskt ganska bra! Nästa år får vi i Sverige också skicka en kille som kan charma Europa! Måns eller EMD kanske kan lyckas nästa år?

Jaja tur iallafall att det för en gångs skull blev ett skandinaviskt land som vann! Det händer ju inte så ofta så det var roligt! :)

Igår kväll kom vi på att det nog var bäst om hundarna fick sova i mammas och pappas rum där dom är vana! Så både Max och Dogglas fick sova i mina föräldrars säng, och jag och Nils kunde sova bra! :)

Så denna helgen har varit riktigt skön!
Hoppas att ni också har haft det bra! :)

/Carro



Kompisar!
Dogglas och Max som valp!


Kommentarer

"ja det där låter verkligen mysigt! härligt med en helhelg sådär. "

Postat av: Ida
Skrivet 2009-05-17 klockan 14:42:03
Blogg/hemsida: http://kongens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback