Den långa arbetsveckan är över! Ialla fall i två dagar! :)

Yey! :) Nu är jag ledig i två dagar, och det ska bli så jäkla skönt! Känner att jag behöver det nu, när jag jobbat så många dagar i streck. Missförstå mig inte, jag tycker om mitt jobb och mina goa arbetskompisar men alla behöver vara lediga ibland! :) Förhoppningsvis är jag pigg och alert till helgen igen!

På lördag jobbar jag 9-16 så efter jobbet ska jag träffa min going My! Äntligen!! Vi har inte setts sedan Harry Potter för typ två veckor sedan. Det är jättelängesen! Saknar min bästis!
Jag hoppas att Kimia och Lina också kan fika! Vad hände med våra torsdagar egentligen?? ;)

Förresten, idag hade vi en kändis i butiken! Det var ingen mindre än Amy Diamond och hennes familj! Amy verkade trevlig, och gick gärna med på att skrivaautografer åt kunder och åt Elin, som var snäll och tog autografen till sin kusin. Nu blir hon nog glad! :) Det hade jag blivit om jag fick min idols autograf! :D
Jag pratade inte med henne, eller tog inte någon autograf, hehe! Tänkte att det var säkert många under deras shoppingrunda som gick fram ändå! Men som sagt, kändislivet verkar inte stigit henne åt huvudet eller vad man säger. :)

Nu efter att ha använt min Id foundation, så tänker jag aldrig mer gå tillbaka till flytande foundations! Jag bara älskar den! Man får så otroligt fin hy! Idag var även Elin på Kicks och kom tillbaka med en strålande hy och samma grejer som mig! Bra köp! :)
Nu kommer säkert våra kunder i butiken fråga vilken foundation vi har. Det kan bli lite pinsamt och hänvisa till Kicks! Hehe! Men nu ska vi faktiskt också få in mineralsmink i butiken till hösten. Jag hoppas att det kommer att vara bra! Det ska vara betydligt billigare än Id. Men som sagt!
Id är så bra!! Jag bara måste ha rouget också! Och concealern och tillbehör!

Jag kommer att bli ruinerad! Haha!


Här är en bild som jag precis tog, dvs sminket har suttit på sedan kl 10 i morse.. Ska lägga upp en bild när jag precis har tagit på det också.


Som ni ser så ser det inte ut som att jag har någon foundation på mig, huden ser naturlig men jämn ut!


Något annat som har varit väldigt värt investerat, är mina produkter från Kerastase som jag köpte senast jag klippte mig!
Schampot heter: Kerastase Bain Oleio- Curl och som ni hör på namnet är det speciellt för Carro hår, alltså lockigt! :) 
På baksidan står det att schampot ska göra håret mjukare och ge perfekta lockar! 
Och jag är verkligen supernöjd! Innan var mitt hår som svinto i kvaliteten. 
Även balsamet har nog bidragit till att håret känns mjukare. Balsamet heter Kerastase- Lait Vital och är för slitet och torrt hår. 


Nu är bilden lite oskarp, men den visar ändå att mitt hår är i bättre form nu än för några månader sedan!
Håret har återfått sin glans, äntligen!

Jag måste bara tipsa om en hårprodukt från Yves-Rocher som också har hjälpt mitt hår att bli mjukare. Det är den här: 


Phytum Active utredande balsamspray

Expressbalsam, berikat med 100 % vegetabiliska vitaminer är en lättanvänd vårdande produkt som sprayas på handdukstorkat hår och som inte ska sköljas ur. Gör håret lätt att kamma utan att det blir tungt.
Extra plus: Miljövänlig sprayförpackning utan drivgas.
 
Ordinarie priset ligger på 104,- men vi har ofta det på billigare kampanjpris i butiken!

Jag brukar även använda det i torrt hår, för att göra det mjukare och ge glans! 
Jag kan varmt rekomendare den här sprayen! :) 





                           


Kommentarer

"Gud vad fin du är Carro, verkligen jättesöt :) Kul att du bloggar lite oftare nu, jag ska bättra mig jag också ;) Ha det så himla skönt på dina lediga dagar! Kram!"

Postat av: Elin
Skrivet 2009-07-30 klockan 00:17:32
Blogg/hemsida: http://beatcontrol.blogg.se/

"Jag vet! Vad hände med torsdagsfikan!? =) Alla är så upptagna hela tiden, tycker faktist vi alla får börja anstränga oss lite mer =) Blir så jäkla lång tid emellan vi ses annars.



Jag ska iaf försöka möta upp er imorgon och fika med er =) Jag kan höra av mig imorgon, puss!"

Postat av: kimia
Skrivet 2009-07-31 klockan 16:23:32
Blogg/hemsida: http://kimia.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback