Carro polis!

Hejsan!
Idag var min sista arbetsdag för veckan, och jag jobbade 10-30-19.30. Dagen har flytit på som vanligt. Den började med att förbereda inför morgondagens beställning, sedan blev det att stå i kassan och hjälpa kunder. En helt vanlig dag alltså!

När klockan var en sisådär 17-18 så såg jag en liten gubbe (typ 60-70 år) komma in i butiken. Jag vet inte varför, men jag fick en konstig känsla, som att något skulle hända. Så jag stod vid min kassa med en kund, samtidigt som jag hade koll på gubben. Och precis när jag kollade på honom så såg jag att han var påväg att stoppa in en av våran dyraste nattcreme (ord pris typ 670 eller nåt) i sin kavajficka. Så jag blev ju helt hysterisk! Först letade jag efter våran larmknapp, och jag var för stressad för att hitta den så jag bara skrek till Elin och Nakita- RING VAKTERNA RING RING HAN TAR DEN!!!
Jag väntade ju i princip på att gubben skulle börja springa för han såg ju, och framförallt hörde att jag såg honom haha!
Men istället skyndade han sig fram till min kassa och typ trycker upp nattcremen i ansiktet på mig och  upprepade:
Vad kostar den, vad kostar den vad kostar deen?! ( i ren panik och nervositet antar jag?)
Så då fick jag panik och typ tänkte, men shit, tänk om jag faktiskt misstog mig och han inte alls skulle ta den. Så när han bara upprepade sig och frågade vad den kostade, så sa jag - oj jag ber om ursäkt, jag trodde att du höll på att ta den.. haha ?
Men när vakterna dök upp snabbt efter, så försvann gubben illa kvickt. Så när jag tänker efter, så är det ju uppenbart att han var påväg att sno den! Varför skulle han annars fråga nervöst vad den kostade, och inte bli upprörd över anklagelsen och sedan sticka så fort vakterna kom in i butiken? Nä det var bra att jag började skrika! För då kommer han förhoppningsvis inte tillbaka, eftersom han fick uppleva att vi minsann märker när någon beter sig skumt!

Jag känner mig väldigt nöjd att jag var så uppmärksam! :)
Men herregud vad jag skakade i händerna efter det här, det gjorde liksom ont i händerna så att dom skakade. Helt sjuk vilken adrenalinkick man kan få av något sånt här. Jag hade aldrig kunnat jobba som polis iallafall, det är en sak som är säker! :) Haha!
Nu ska jag inte jobba förrän på måndag igen! Det ska bli såå skönt att vara ledig i en hel helg! :)

Imorgon kommer min syster och hennes kille och barnen hit för att fira mig i efterskott. Jag var ju som sagt sjuk när jag egentligen skulle fira med hela min familj, så nu blir det iallafall av imorgon. Det ska bli kul att träffa dom! :)
Sedan på kvällen är det dags för Harry Potter! Yey! Det blir en bra dag imorgon!

Hoppas ni har haft en bra, inte lika dramatisk dag som mig! Haha :)
Kram!

Kommentarer

"ojojoj, jag hade fått panik!"

Postat av: Ida
Skrivet 2009-07-17 klockan 12:49:57
Blogg/hemsida: http://kongens.blogg.se/

"åå så fin blogg du har :D har du gjort den själv?



KRam"

Postat av: carro
Skrivet 2009-07-17 klockan 13:00:57
Blogg/hemsida: http://carrobruden.blogg.se/

"Hej! fin blogg!!!

ska vi följa varandra på bloglovin?



För ny musik kolla också gärna in: http://coolwhateva.blogg.se/"

Postat av: BabyMamaDrama - by Caroline
Skrivet 2009-07-17 klockan 13:21:00
Blogg/hemsida: http://babymamadrama.blogg.se/

"ja det förstår jag! Men nu kan du känna att du gjorde en god gärning. :) hoppas att chefen fick höra om det. :)"

Postat av: Ida
Skrivet 2009-07-17 klockan 23:09:32
Blogg/hemsida: http://kongens.blogg.se/

"hahaha, fan vad kul! Kan verkligen se det framför mig =) Du är så rolig!"

Postat av: Kimia
Skrivet 2009-07-20 klockan 21:47:27
Blogg/hemsida: http://kimia.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback