Today is a good day!

Hejsan och välkommen till min nystartade blogg! (Det var väl på tiden, eller vad säger du My?)
Nu har jag också precis som så många andra fallit offer för den stora blogg världen! Och nu slipper du ju svara på mina kommentarer under din egen blogg My! ;) Haha!

Skämt å sido, jag har faktiskt funderat på ganska länge på om jag skulle skaffa blogg eller inte, och nu sitter jag här iaf! Får väl se om folk tycker att det är intressant att läsa om mig och mitt liv, om inte annat så är det kul för mig att gå tillbaka och titta vad jag har gjort! =) 

När jag vaknade idag var jag verkligen huuur trött som helst, trodde nästan inte att det var sant när väckarklockan ringde 7.45. Som den äkta snoozarn jag är så sov jag gott i ca 25 min innan det verkligen var dags att gå upp!
Eftersom bussarna här ute på landsbygden inte går så där jävla bra så fick jag ta mig till Floda och ta tåget därifrån, funkar faktiskt ganska bra det med ibland...
Det kändes som om det skulle bli en väldigt lång dag idag.
Min arbetstid idag var 10-30-19.30, och för er som inte vet vart jag jobbar så kan jag tala om att jag är butiksbiträde i en skönhetsbutik  som heter Yves Rocher, där har jag arbetat i snart två månader.

Det har varit lite pirrigt att komma ut i arbetslivet efter det trygga livet på Ny Musik.
Men nu känns det väldigt bra att veta att man själv kämpar för att få in en inkomst och samtidigt faktiskt har roligt på sin arbetsplats! För jag börjar känna mig såpass säker nu så att det känns roligt att gå till jobbet, och dessutom börjar jag lära känna mina arbetskamrater Evelina, Nakita, Jessica och Lea bättre nu så det är också väldigt kul! =)

Och idag var det verkligen en sån där bra dag! Med bra resultat och en lyckad stängning! (Ni som har pratat med mig under dom senaste veckorna vet hur svåårt jag har tyckt det har varit att stänga! Men idag gick det utan besvär, ja nästan iaf... Förutom att Jessica hade glömt kvar ett häfte som hon kopierade under dagen så att själva kopiatorn/faxen höll på att käka upp dagsrapporten som skulle faxas iväg. 
Jag behöll lugnet bra, så jag kom ju på tillsist vad det var för fel så det löste sig och papprerna kunde faxas iväg!

Jag var så stolt när jag gick ut från butiken!


Kommentarer

"Hehe ja det var på tiden. Fast å andra sidan så var jag bara några dagar tidigare än dig, hheh.

Du är duktig du som kämpar på så bra på jobbet! Nu har det ju börjat ge resultat med. Bra att du inte gav upp! =)"

Postat av: My
Skrivet 2009-02-26 klockan 14:15:13
Blogg/hemsida: http://enlitenimagen.blogg.se/

"gött att stängningen gick bra! Det kommer bli toppen ska du se :) jag är mindre gla över mitt jobb. ska bli gött att studera igen istället! ;)"

Postat av: Ida
Skrivet 2009-02-26 klockan 16:27:37
Blogg/hemsida: http://kongens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback