En dag på stan

Hellu!
Idag hade jag en tid hos frisören kl 14, men kom på imorse på- i mitt halvvakna tillstånd att det är nyårsafton om två dagar och att jag inte har hunnit köpa någon klänning (Tradition att köpa ny klänning vadje år!) och inte heller varit på Systemet. Så jag gick upp och gjorde i ordning mig så att jag kunde ta ett tidigare tåg, och i lugn och ro kunna gå och göra mina nyårsärenden.
Efter att gått runt i några affärer och känt mig lite småstressad eftersom jag inte hittade några fina klänningar i min storlek. Så jag gick till systemet istället. (haha)
Det var faktiskt första gången jag var alldeles själv där inne och handlade! Jag klarade mig galant, även fast mitt ID kort inte ser ut som mig. Men han i kassan kommenterade det inte, som annars dom flesta vakter brukar kolla skeptiskt på.
Efter systemet vandrade jag till Chelsea, där jag handlade min klänning förra året. Det är lite fjortisstämpel över stället, men jag lyckades hitta en sjukt fin klänning där i år igen! Det blev dock lite knivigt, då jag råkade göra sönder den första klänningen jag testade.. Jag tog på mig klänningen åt fel håll, alltså istället för att dra den över huvudet så tog jag benen i och drog den upp:
krasch: Dragkedjan sprack!
Då tänkte jag: Hm, okej ska jag säga att den gick sönder eller inte?
Då jag är typ världens mest ärliga människa så sa jag som det var att den gick sönder när jag testade den, och då sa hon som jobbade där, att man måste tänka på att ta en sån klänning över huvudet (hon såg nog hur jag gjorde när jag tog på mig den) Och då frågade jag om jag var tvungen att betala den, men det slapp jag som tur var! Men när jag skulle betala min nyårsklänning så bad jag om ursäkt en gång till, och då sa hon att jag nog är den mest ärliga människan, och att hon var väldigt tacksam över att jag berättade att den gick sönder.
Så vänner, man vinner på att vara ärlig!

Det blev istället en glamoruös svart klänning! Den är axelbandslös, sitter tajt uppe vid bysten och midjan och sen är kjolen ganska puffig. Den är liksom veckad! Så jäkla snygg!
Det är en sån klänning som man nästan ser för uppklädd i, men det skiter jag i! :)
Eftersom mina nyaste skor blev stulna då jag glömde dom på tåget i onsdags så var jag ju självklart tvungen att köpa nya festskor. Det blev ett par svarta stilrena pumps!
Är sjukt nöjd med mitt köp idag! :)

Jag är också jättenöjd med mitt hår! Det får bli en bild imorgon, för kameran är lite konstig, så det blir inte rätt bild.
Nu är jag iallafall blond igen! Gjorde först ljusa slingor och sen en toning på det, så att det blev kallare! Innan var det ju mycket guldiga nyanser, som nu har tonats ner.
Det blev finemang! :)

Ja, det blev ett längre inlägg idag!
Jojuste, min frisör sa efter ett tag att hon kom på vem jag var lik!
Sångerskan Taylor Swift!

Ja vad säger ni? Lika som bär?


Håret är ju ganska likt iaf...


Kommentarer

"ja carro vad stolt jag blir över dig! Man ska alltid vara ärlig! <3

njae, det var väl håret i så fall. du är sötare!"

Postat av: Ida
Skrivet 2009-12-29 klockan 23:26:07
Blogg/hemsida: http://kongens.blogg.se/

"Ja det är definitvit håret! Du är, som ida skriver, mycket snyggare:). Härligt med en nyårsklänning. Jag kommer nog inte hinna leta efter någon:("

Postat av: Johanna
Skrivet 2009-12-30 klockan 15:08:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback