Nu ska jag berätta vad som är på gång! =)

I söndags pratade jag med min arbetskollega och vän Elin på msn. Vi pratade först lite random, och sen sa Elin att hon skulle dammsuga innan klockan blev för mycket, för man kan ju inte dammsuga närsomhelst när man bor i lägenhet. Så berättade jag glatt att jag hade satt upp mig på boplats och börjat söka lägenheter, eftersom jag vill bo mer centralt! 
 Visserligen brukar det ju ta hur lång tid som helst innan man faktiskt får någon lägenhet, men det är lika bra att sätta upp sig på kö.

Och då utbrast Elin: Säg till ifall du kan tänka dig att dela lägenhet med mig, jag är på isåfall!! Jag börjar bli galen på detta snart! Haha!  (Elin letar lägenhet)
Så jag tyckte att det lät som en rolig ide! Elins nuvarande kontrakt går ut snart, och jag vill bo i stan! Så därför kändes det som en intressant ide! Jag och Elin funkar nämligen väldigt bra på jobbet, trots att vi inte känner varandra så där jättemycket! Hon är en go värmländska som alltid är positiv och glad! =)
Så då började vi skriva en intresseansökan och kollade runt efter lägenheter på blocket! Och tro mig vi har skrivit en sån jäkla bra ansökningstext!! =D Och mailat in på olika lägenheter, och tilloch med fått tre svar!!
Så nu ska vi eventuellt på visning på söndag och en bestämd på tisdag! Åh det känns så spännande!!
Dom flesta lägenheterna som finns just nu är mest till uthyrning under sommar månaderna. Det känns ju lite kort med maj-augusti (men vissa är längre)  men samtidigt så vet ingen av oss hur det kommer vara med jobb efter sommaren. Och just nu under sommaren så känns det ju jättebra att vi antagligen kommer ha väldigt nära till vårt jobb och så kommer jag dessutom närmare Nils! =)  Så för mig känns det  väldigt bra, jag tycker att detta ska bli jätte roligt! För nu får jag se hur det är att bo och ha ansvar i en egen lägenhet, iallafall några månader (minst!)
Och se hur jag och Elin funkar! Men jag tror att detta kommer att bli bra! =)

I'm so Exited! =D  


Kommentarer

"kanon! "

Postat av: Ida
Skrivet 2009-04-23 klockan 19:52:24
Blogg/hemsida: http://kongens.blogg.se/

"Åh, vad kul! =) Det tycker jag låter jättebra! Så, kan du dessutom följa med ut på helger osv trots att nils inte är hemma och du slipper åka hem till lerum, mycket mycket bra ;P



Spännande! Hoppas ni hittar något bra! =)



Kram!"

Postat av: Kimia
Skrivet 2009-04-23 klockan 20:39:09
Blogg/hemsida: http://kimia.devote.se

"Men Grattis Carro. Vad fantastiskt det låter. hoppas ni hittar nått fint. pussokram"

Postat av: Johanna
Skrivet 2009-04-23 klockan 21:28:32

"Ååh det är så spännande! Jag ser fram emot att bli roomie med dig :D"

Postat av: Elin
Skrivet 2009-04-23 klockan 21:57:34
Blogg/hemsida: http://beatcontrol.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback