Det börjar gå frammåt!

Jag är en värdelös bloggare, that's true, jag får be om ursäkt till min lilla skara läsare, vilka ni nu är!

Nu är jag äntligen helt frisk från lunginflammationen, det känns ju underbart att vara människa igen! :)
Jag har känt mig så fruktansvärt seg det senaste, nu är det ju iofs inte så konstigt eftersom man blir ganska matt när man har lunginflammation. Men det mesta har kännts jobbigt om man säger så? Tror det har kommit ikapp mig att jag inte har något fast jobb, som jag är lite stressad över. Men sms från H&M kommer och går, man får bara vara snabb som tusan så att man har chans att få det.
Så igår tog jag tag i mig själv och gick till arbetsförmedlingen. Det var inte så farligt och jobbigt som jag trodde. Fick pratat med en trevlig kvinna som ändå tyckte att jag har stora chanser till jobb, pga av min erfarenhet. Vi får väl se helt enkelt. 320kr per dag får man i A-kassan när man har varit medlem i mindre än ett år, SÅ BLI MEDLEMMAR MINA VÄNNER! Har man varit med i A-kassan i ett år så får man 80 % av sin ursprungliga lön.
Man blir lätt efterklok...

Hur som helst! Efter sjukdomar och allmän seghet känner jag att det börjar gå frammåt! Jag vet ju att allt kommer att ordna sig till slut, man får bara ha tålamod helt enkelt.
Jag fick en chock igår när jag kollade på hur mycket jag får i lön! Det kommer jag klara mig på i två månader! Haha! Har ju ingen inkomst alls antagligen nästa månad, så det gäller att försöka spara så gott det går.

Jag börjar känna mig mer positiv och jag vet att detta året har mycket kul att erbjuda!
För ca två veckor sedan bestämde jag, Kim och Jessica oss för att åka på en 3 veckors semester till LA/Miami i sommar. Guuuud vad underbart det ska bli!! Jag bara längtar! :)
Sen vet jag iförsig inte hur jag ska göra med skolan? Jag vill ju gå där, men det kanske inte är rätt år? Får klura på det...

Förra veckan var fantastiskt rolig! Efter att ha legat på soffan i två veckor var det mycket välbehövligt att gå ut och träffa lite folk! Började veckan med en fika med Kim och Jessica! Och GALET vi höll ju på att skratta ihjäl oss! Resan till USA kommer att bli helt amazing, det är jag övertygad om!!

Träffade även Gabriella min going och fick dricka kanelkaffe! <3
Sedan träffade jag min lilla systerdotter Isabella för första gången! Hon är så himla söt!




Mosters söte! <3


Jag hade även en fantastisk helg! Där vi på fredagen firade My som fyller 23 år nu när hon är i Thailand! Det var en mycket trevlig kväll med god mat/dryck och sällskap!


Grattis hjärtat! Jag hoppas att ni har det underbart i Thailand!

På lördag fick jag träffa min lilla gudson och gosa med honom lite innan det var dags att bege sig hemmåt!


Söta Milo! <3


På lördagkväll kom Kim hit till mig och Jessica! Vi tog några glas och dansade och hade det allmänt trevligt! Vid tolvtiden var det dags att dra sig utåt så att inte grannarna skulle hata oss och då begav vi oss till Excet.
Jag har alltid trott att det är ett uteställe för "gamla" haha! Men jag kan be att få tala om att det var mycket bra ålder där inne! Det var i våran ålder och uppåt.
Jessica körde en grym grej! När vi stod i kön så frågade vi vakterna var det var för ålder. Då sa han 22, vilket jag och Jessica ju inte har fyllt än.
Jessica- 22, perfekt ju!
Så då kollade han inte ens leggen! Bra tips där! :)





Vi hade iallafall väldigt kul och lärde känna lite nytt folk! Tänk vad ödet styr våra liv!
Detta året blir spännande! :)

Nu ska jag ha filmkväll med Jessica och Kim!
Ta hand om er!
/C

Kommentarer

"ja, detta året blir sannerligen ett spännande år! Man vet verkligen inte hur man kommer avsluta det. "

Postat av: ida
Skrivet 2011-01-26 klockan 22:50:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback