Ny låt!

Hejsan!
I fredags var jag hemma på en snabbvisit hemma hos mamma och pappa och satt och plinkade på vårat gamla ostämda Yamaha piano. Jag har sedan i somras plinkat på en melodi, som jag nu gjorde klart till en hel låt! Med text och allt! Jag brukar mest bara göra musik, och fastna vid texten, för att jag mest gör låtar med engelsktext. Men jag tycker ofta det är svårt att sätta ord på musiken, men denna gången lyckades jag!
Jag antar att jag varit väldigt inspirerad av hur nästa år kommer att bli, förhoppningsvis...
Det är nämligen så att jag ska söka mig till Musicians Institute i L.A nästa år! Jag kommer försöka att spara så mycket pengar det bara går, med min nuvarande minilön som min lägenhet och alla andra räkningar slukar...
Planen är just nu att jag ska börja i oktober nästa år i såfall! :) Shit vad läskigt!!

Hur som helst!
Det här är en låt som handlar om att följa sina drömmar! (Klyschigt, men det är ju sånt som blir hitar! ;)

P.S För er som inte vet, så gick det jättebra på HM! Har redan bokat upp mig på massa pass nu- november! Sen så får man se hur många man får! :)

Hoppas ni gillar låten! Ni får gärna komma med respons!

Ha det gott mina vänner! :)

KRAM

/C

 

Blev lite snett filmat, men det är musiken som är viktigast ändå så!
Kommer nog bara ha uppe klippet i några dagar!


Kommentarer

"carro!! fin låt! mysigt piano som stämmer väl ihop med texten tycker jag! och självklart blir det musicians institute!! :-D let us dream! ;-) kram vännen!! kul att höra!! "

Postat av: Kim
Skrivet 2010-09-20 klockan 23:31:42

"Sv: Tack för responsen! Det här är Självklart bara ett utkast eller vad man ska kalla det! Vill bara spela in och lägga på massa grejer!! :D Fatta vad mycket man kommer att utvecklas om man flyttar dit! Det blir ett minne för livet!! Kram på dig vännen! "

Postat av: Carro
Skrivet 2010-09-21 klockan 00:05:39

"mycket din låt carro. :) Alltid lika mysigt att vakna till. :)"

Postat av: Ida
Skrivet 2010-09-22 klockan 07:23:00
Blogg/hemsida: http://kongens.blogg.se/

"sv: jag har faktiskt aldrig sett den vita IRL om man säger så, men tror som du säger att repor och sånt blir synligare på den, fläckar också... så det blir nog en svart. Här beställer man den bara så jag funderar på att åka till göteborg någon dag och köpa den. Vill du joina?"

Postat av: Ida
Skrivet 2010-09-23 klockan 15:05:41
Blogg/hemsida: http://kongens.blogg.se/

"Hej Caroline!

Det är klart att du skall drömma, precis som din underbara låt berättar! Det är en underbart vacker låt du än en gång har gjort....

Kram mamma"

Postat av: Mamma
Skrivet 2010-09-24 klockan 15:14:49

"du är så bra gumman^^ klart att du skall följa dina drömmar men L.A är så långt bort :-s hur skall vi andra klara oss?"

Postat av: bella
Skrivet 2010-09-24 klockan 21:30:09
Blogg/hemsida: http://bellasdag.blogg.se/

"Håller med Gabbe! =) Du är så talangfull så det tycker jag absolut att du ska göra. Fast samtidigt, som en av dina närmsta vänner så kan jag inte hjälpa att bli lite självisk och vilja ha dig här, nära! Men som sagt, jag tycker verkligen att du ska följa din dröm!!

Sen är du ju även Milos gudmor, vilket betyder att du kommer ändå alltid att få dras med mig ;) "

Postat av: My
Skrivet 2010-09-25 klockan 22:54:16
Blogg/hemsida: http://enlitenimagen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback