Idolaudition

Idag har varit en väldigt lång, men rolig dag!
Jag och Lina kom till Svenska Mässan vid kl 8, och träffade då på Johan som också hade gått vidare till den riktiga juryn. Vi väntade och väntade, och jag kan ju säga att det inte gick så himla snabbt alltså...
Jag blev uppropad runt kl fyra, och förflyttades då till ett par stolar, sen till ett par andra stolar längre bort, och tillsist till stolarna utanför juryrummet. Det kändes så jäkla konstigt att se juryn påriktigt! När jag mötte Laila vid toaletterna var det liksom som att man ville heja, just för att det känns ju som att man "känner" dom. Likaså när Andreas och Anders kom gående. Helt overkligt!
Det var väldigt roligt att vara där och se alla duktiga, och inte så duktiga människor. Jag blev jätteglad när jag hade sjungit upp och en kille och tjej sa att jag var bra! Det är så himla roligt! Speciellt i en sån här situation när man är lite nervös över vad folk ska tycka! :)

I vilket fall som helst, så var jag sist i våran grupp så jag fick vänta lääängst av alla! Jag kände mig faktiskt ganska säker, och hade en magkänsla som sa mig att jag skulle gå vidare. Självklart var jag lite nervös, men tänkte att: Nä nu jävlar ska jag klara detta!
En tjej som satt bredvid mig var så fruktansvärt nervös, trots att hon hade en väldigt bra röst! Så då fick jag enna ta på mig en självsäker roll, just för att peppa henne också. Och det gick ju bra, fram tills att hon kom ut ur juryrummet, där dom sagt att hon inte gick vidare för att hon var för nervös.
Då blev jag skitnervös!! Jag tänkte att, nä nu får det inte synas att jag är nervös, nu får jag inte låta nervös.. osv.
Efter det, så skulle Jihde spela in några scener utanför juryrummet, så då fick jag vänta ytterligare några minuter. SEN var det dags för min tur!
Eftersom jag hade Linas keyboard med mig som var otympligt så bar dom in den åt mig så den stod och väntade på mig. Så när jag gick in till juryn och hejade kändes det så himla konstigt!

Anders Bagge: Här står det ett piano och väntar.
Jag: Shysst!
Bagge: Det är flöjtljud på det!
Jag: Nä det får man ändra!
Bagge: Hur gör man det då?
Jag: Man får trycka på pianobanken vettu!
Haha! Kändes skönt att börja mötet avslappnat..
Andreas: Vad betyder musiken för dig?
Jag: Musik betyder väldigt mycket för mig, jag har alltid vetat att jag vill jobba med musik.

Sen började jag spela låten, och jag blev faktiskt nervös, men tyckte ändå att det gick bra! Jag hade proppat i mig en massa halstabletter, hostmedicin, ipren och ALLT eftersom jag har blivit så förkyld. Men det blev ganska snyggt med lite heshet i låten. Det kändes verkligen som att dom satt och lyssnade och tyckte att det var bra. Jag kände ju själv att det var lite darrigt och jag försökte att kolla dom i ögonen, men kanske flackade lite med blicken, eftersom jag ville kolla på alla tre. När jag slutade sjunga så sa Laila:
Det är inte bra när en artist ursäktar sig. (Jag bara hum? Men sa ingenting)
Du har en jättefin röst, men du ger ett intryck av att du är osäker. Och en stjärna kan inte vara osäker.
Andreas: Fortsätt med musiken, men du är inte redo för idol i år.

Det hela gick väldigt fort, ena stunden var man inne, andra så var man ute. Jag blev ju besviken, men kände ändå att det var jäkla bra konstruktiv kretik! Dom klagade liksom inte och sa att , nej Caroline det här är ingenting för dig, utan att Laila sa att jag hade en fin röst. Mitt självförtroende får jag ju helt enkelt bara ta och jobba på. Kändes dock lite surt att jag inte iallafall låtsades mer att jag var självsäker, haha!
Men som sagt, jag är ändå nöjd över deras fina ord! :)

Det var faktiskt många bra som inte gick vidare, så jag behöver inte känna mig värdelös utan jag får verkligen ta åt mig av deras ord och jobba på detta!
Det ska bli intressant att se sin audition sen på hemsidan, man lär ju sig en del när man ser sig själv.
Tack alla för era lyckönskningar! Jag provar igen 2011! ;)

/C



Jag och Linafina!


Fruktdjuren! Dessa killar kommer ni LÄTT att få se i tv till hösten! Haha helt crazy!





Tack för att du var med mig dessa dagarna Lina! <3


Kommentarer

"nästa år carro! :)"

Postat av: Ida
Skrivet 2010-04-14 klockan 15:13:12
Blogg/hemsida: http://kongens.blogg.se/

"Tack själv! Det har varit en par jätte roliga dagar och vi kör på nästa år igen;) You and me 2011!! <3"

Postat av: Lina
Skrivet 2010-04-14 klockan 16:32:07

"Lina: Det gör vi! Då jävlar! :D"

Postat av: Carro
Skrivet 2010-04-14 klockan 21:39:47

"Vad duktigt du är Carro! Det är bara att försöka igen:)"

Postat av: Johanna
Skrivet 2010-04-14 klockan 22:24:01
Blogg/hemsida: http://johannasbloggblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback