Joshua Radin en oförglömlig fantastisk kväll!


Hejsan!
Igår var det som sagt Joshua Radin dags! Som jag hade väntat! Jag och Elin började eftermiddagen med att gå och äta taco/pizza buffé i nordstan! Så himla gott! =)
Sedan åkte vi bort till Brewhouse runt kl 18, då var det typ 20 meters kö. Det var verkligen tur att vi kom så tidigt som vi gjorde, för när klockan var sju så ringlade sig kön lååångt bort!
När vi väl blev insläppta skyndade vi oss till scenen och kom i princip längst fram!!
Jag hade en tjej framför mig, och hon var kort som tur var! ;) SÅ VI VAR TYP EN METER IFRÅN HONOM!!!
Hahaha jag kände mig som ett Johan Palm fan typ.. Okej jag skrek inte lika mycket som fjortisen bakom mig...
Det ven i mina öron när hon tog typ tre ljusa toner samtidigt! Haha!

Det blev ganska mycket försenat. Pernilla Andersson (Dregens fru) var förband och spelade fem låtar. Hon var faktiskt jättebra! Men man kände sig ganska otålig efter att ha stått upp i ca 2½ timma och väntat.
När Joshua och bandet sedan intog scenen kändes det så jäkla häftigt, det var nästan så att jag blev tårögd! Haha!
Som sagt, jag kände mig som 16 igen...

Ärligt talat! Det här är den absolut bästa konserten jag någonsin har varit på! Dom var så mänskliga, inte alls som vissa artister är. Han bjöd verkligen på sig själv, det var roligt när han hade mellansnack och han var väldigt personlig. Hela bandet var väldigt bra, det lät skitbra!

Något som var väldigt kul var att dom tyckte att vi var en sån bra publik, så att dom kommer att komma tillbaka!
De tog det berömda "The Crowd Photo" Med Bandet och ut över publiken, som kommer hamna på hans facebook så att man tagga sig själv! =D

Slutet av konserten var helt fantastiskt! Joshua sa typ: Ni har varit en jättebra publik, om ni gör lite plats i mitten så kommer vi ner till er och spelar akustiskt! =D=D
Jag och Elin hade varit så "smarta" och lagt våra väskor vid scenen, och eftersom alla blev som galna så var det såklart helt omöjligt att ta sig in i ringen.. Men eftersom jag är så himla klipsk haha, så sa jag till Elin...
- ELIN vi går fram till scenen igen, dom kommer ju att gå upp den vägen igen!!
Haha tror ni att vi skyndade oss eller?!
När bandet sedan var påväg tillbaka upp till scenen var det många som räckte fram sina händer för att han skulle ta i dom typ. Och jag var ju inte sämre jag!
OCH VAD HÄNDE?!?!

JOSHUA RADIN TOG TAG I MIN HAND!!!!
JAG DOG NÄSTAN!!!! HAHAHAHA!

Haha nu låter jag som värsta crazy Johan Palm fan, men jag skrek inte helt hysteriskt när han tog i min hand..
Extasen kom efteråt...
Elin och jag började hoppa upp och ner:

ELIN: DU HIGH FIVADE JOSHUA RADIN CARRO!!!
JAG: OH MYYY GOOOOOOD!!!
Jag vet inte hur många gånger jag upprepade OMG. Hahaha! Det kändes helt otroligt! =D
Han är min favoritartist, och han tog i min hand, och kramade om den! Haha det händer typ inte?! Fast det gjorde det! =D

Kvällen var helt fantastisk! Är så otroligt glad att jag och Elin gick! Det var en utav dom roligaste kvällarna jag har haft på länge!

VÄRT ATT NÄMNAS

Är också att jag och Elin stod och pratade med basisten och gitarristen utanför Brewhouse! Jag tycker att det är så jäkla coolt av dom att liksom vara som vanliga människor och prata med fansen.
Ni som känner mig vet att jag typ hatar att prata engelska, är så dålig på det! Så jag fick typ tunghäfta och kunde inte säga ett ord, utan stod med kameran beredd och tänkte att, hm ska jag fråga om ett kort??
Elin tyckte väl att jag väntade för länge så hon gick fram till basisten.

- She's to embarrassed to ask you, can I take a photo of you two? HAHAHA! 
 Så basisten ställde så gärna upp på ett foto. :)
Sen så stod vi och pratade och han och gitarristen frågade vad vi hette, och pinsam nog som jag är frågade jag vad dom hette... hahaha, det är ju inte lätt när man inte visste vilka dom två var innan liksom. (och nej, jag minns  fortfarande inte vad dom heter)
Sen så frågade dom om jag och Elin ville följa med dom ut!! =D
Jag hade planerat att ta mitt tåg hem, eftersom vi skulle jobba dagen efter. Så vi tackade faktiskt nej...(!!) 
Okej ni tycker säkert att vi var helt dumma i huvudet som inte följde med dom! Men basisten verkade sliskig, och ja alla kan väl räkna ut vad han ville...
Så jag kände att kvällen var så himla perfekt, och jag ville inte förstöra det genom att kanske gå med dom, och så kanske dom hade blivit as sliskiga. Jag ville liksom avsluta kvällen med den här perfekta konserten och allt!
Medans basisten gick iväg till turnébussen så sa vi hejdå till gitarristen och vi fick varsin kram! Kan man skryta om sen när dom blir mer kända! ;)

DOCK hade jag lätt gått med om Joshua hade frågat!!  

Så jag är fortfarande helt i extas! Jag hoppas verkligen att dom kommer tillbaka! Då ska jag stå längst fram igen!! =D

JAG HIGH FIVE:ade JOSHUA RADIN!!!

AWESOME!!




Dressed in black och redo för konsert!


Hade självklart laddat med micken



Lyckliga kompisar!!


Pernilla Andersson var jättebra!




Underbar röst!!


GRYM!


Joshua, trummisen i bakgrunden och basisten, tror att han hette Eddie/Freddie



Gitarristen som gav oss en kram! Mkt viktigt att nämna! ;)
Haha pinsamt att jag inte minns namnen, kan det ha varit Brandon?






Han har typ världens finaste röst!

För er som har missat denna fantastiska människa råder jag er att gå in på tex youtube
Sök på låten Winther, Closer,   You got growing upp to do,
I'd rather be with you, They bring me to you. Några utav mina
favoriter!

Gå in på Joshuas hemsida där kan man också lyssna på låtar! =)


Underbart!


Jag och bassisten! Haha! =D

Ska försöka lägga upp en video snart!






Min favoritlåt Winter, Ett klipp från Stockholm!

Kommentarer

"AWESOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOME!!! :D"

Postat av: Max
Skrivet 2009-10-15 klockan 23:56:54
Blogg/hemsida: http://siae.blogg.se/

"Hm, ja, det där var från mig, men det listade du nog ut, hahaha!"

Postat av: Elin
Skrivet 2009-10-15 klockan 23:57:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback