Uppdate

Hello! Nu var det ett tag sedan jag skrev. Jag har jobbat varje dag sedan i torsdags, så det har inte hänt så där jättemycket som är roligt att skriva om. Ni vet hur det är ibland! :)
Det har som sagt varit ganska intensivt i veckan, med mycket jobb. Bodde hemma hos Nils förra veckan, eftersom det var hans sista semestervecka. Och pga av att jag jobbade. Det tar ju bara 10 min att åka till jobbet från Nils. Det är lyxigt!

Nu har vi äntligen fått in våra nya produkter i serien Les Plaisir Nature som alla kunder har frågat efter i ett ANTAL månader. Det är en fruktig serie med parfymer, tvålar, duschgele, lotions, badkulor och lite mer. Dofterna går i  Vanilj (min nya favorit) , Kokos, Hallon,(en annan favorit) Jordgubb, Persika och Björnbär, Havremjölk och Oliv. Men numera har våra "vanliga" bodylotions blivit utbytta mot härliga kroppscremer. Med undantag för Persika, Björnbär och Havremjölk.

Jag köpte vaniljcremen för några dagar sedan, och jag gillar den skarpt! Den både luktar gott och återfuktar huden mycket bra!

Kroppscremen kostar 149,- och parfymen 99,-

Nu har lönen kommit och det är ju alltid lika trevligt! Jag bestämde mig för att denna gången lägga ner lite pengar på en riktigt bra foundation från i.d Bare minerals. Jag har som säkert många andra, hört mycket bra om just i.d. och var därför väldigt nyfiken på att prova den. Jag personligen tycker ju inte om vanliga flytande foundations, eftersom jag lätt får dålig hy av dom, och för att jag är så ljus i hyn så att det är svårt att hitta en nyans som inte är för mörk.
Så igår gick jag till Kicks i femman och fick hjälp med att välja ut en perfekt nyans (den ljusaste såklart!) ;) 

Jag blev sminkad först på ena sidan för att se skillnaden. Och huden på den sminkade sidan såg verkligen bra ut! Det var helt jämnt och fint, även rodnaderna på kinderna var borta!
Det blev ett väldigt naturligt resultat, trots att den ändå täcker! Huden blev jämn och fin som porslin hy.
När jag kom tillbaka till jobbet (gick nämligen på min lunchrast) så visade jag Shideh min nya fina hud (haha) Och hon blev till och med så lockad att hon idag sprang och köpte i.d. hon med!

Jag är verkligen sjukt nöjd! Det blev jäkligt dyrt att köpa båda foundation och en sån speciell rundborste som man ska ha. Kalaset gick på runt 800. Då borsten var dyrare (!) än själva foundation burken. Men jag är supernöjd! Som försäljaren sa, det är surt att lägga ut pengarna på en dyr borste, men det är värt pengarna, för sköter man om borsten (alltså rengör den ofta) Så kan man ha den i flera år.


Jag har letat upp lite information om produkten för er som är nyfikna!

*Id är gjort av 100% mineraler, och är känt för att inte kladda och inte kännas och se naturligt ut.
* Id täcker och döljer rodnader i huden, och eftersom den innehåller zinkoxid lugnas huden och på sikt blir mindre röd.
* Id täpper inte till huden, utan låter den andas.
* Id foundation innehåller SP 15
* Id förebygger finnar, för varje dag man använder sminket kommer huden att bli bättre. Läste här att det är bättre att använda Id varje dag, än att inte sminka sig alls eftersom det är vårdande och läkande.

Visst låter det suveränt! Och det känns verkligen som att det stämmer! :) Jag ska lägga upp en före och efter bild någon dag! Hann tyvärra att sminka av mig innan jag tog fram kameran...


Kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback