Och detta skulle vara en lugn dag!

Idag vaknade jag och var stressad. Jag skulle få finbesök av Moa! Det var så himla längesen vi sågs så jag såg verkligen fram emot det, så jag bestämde mig igår för att jag skulle göra paj! Husmorlig som jag har blivit! :)
Kl 9 ringde klockan, och då var det bara att sätta igång med dagen. Klockan tio öppnade SFs kundtjänst, och jag ringde för att kolla så att mina mobilbiljetter verkligen hade blivit reserverade. Efter att ha suttit i kö i några minuter kom jag fram, och då visade det sig att det inte fanns några biljetter reserverade... !! Gah!
Så då missade vi premiären av SATC, för jag antog att ingen av oss vill ha nackspärr dagen efter. (Det som fanns kvar var rad 1)
Jag bokade istället till lördagen istället, och ringde till och med upp en gång till och fick sitta i kö, för att kolla så att biljetterna var reserverade. Och det var dom!

Klockan tolv luktade det gott av tacopaj vill jag lova! Då kom min käre vän Moa hit, och vi pratade en massa om gamla minnen och om allt och ingenting! Har saknat våra roliga stunder! :) Så det får bli mer av det sen när du flyttar hem Moa!
Några timmar senare promenerade vi till Bergakungen eftersom jag var tvungen att hämta biljetterna idag. Så för en gångs skull gick jag till en sån där automat som man kan hämta/köpa biljetter på. Vilket jag ALDRIG gör annars.
Allt funkade jättebra, det stod 7 biljetter reserverade bla bla bla. Och då stoppade jag in mitt kontokort för att betala, då blev det avbrutet...
Efter mitt andra försök stod det att det INTE fanns några reserveringar på mitt nr!! JAG BLEV VANSINNIG!!!
Vandrade iväg med lappen som kom ut, och kände mig som en bitter kund när jag irriterat berättade för killen i kassan att det inte fungerade. Han tittade på datorn, och då hade mina biljetter FÖR ANDRA gången blivit bokade av någon annan! Det kändes som att jag skulle börja gråta så irriterad blev jag! Haha!
Men det fanns fortfarande biljetter kvar på samma rad men lite i kanten typ. När jag sedan skulle betala så funkade inte mitt kort, så det var bara att bege sig till stan och hämta ut pengar kontant istället.

Fyfan vad arg jag var!
När jag sedan gick på drottningtorget så kom en kille springandes och bara:
-Hej jag heter Viktor (tror jag att det var) 
- Eh.. hej (haha jag såg säkert hur otrevlig ut som helst, trodde att det var en säljare)
- Har du något namn kanske?
- Caroline
- Du och jag är inte alls i samma ålder va?
- Nä
- Du är väl typ 17 eller nåt? (kul att jag ser ut som 17!) 
- Nä jag är 20
- Jaha, okej! Jag ville bara säga att jag tycker att du är jättesöt! Ha en bra dag!

Haha det är inte ofta sånt händer! Så det var väl meningen att jag skulle träffa någon som skulle säga något snällt så att jag blev på bättre humör.
Dock skämdes jag lite då att jag hade varit lite otrevlig... Men så kan det gå! Jag var iallafall trevlig och önskade också honom en bra dag!

Sen åkte jag tillbaka till Bergakungen med kontanter så NU har jag biljetterna! Detta tog typ en dag! Helt galet!
Nu har jag disk att ta hand om och sen blir det soffan!

Nä nu ska jag inte vara bitter mer idag, det får man rynkor av! ;) Haha!

Ha en bra dag kära vänner!
/C


Kommentarer

"Hej Caroline!

Det låter jobbigt! Men problem är till för att övervinnas :o)du löste det på ett mycket bra sätt!

Kram Mamma"

Postat av: Mamma
Skrivet 2010-05-13 klockan 19:20:23

"nä stackare! Vilken tur att biljetterna är i säkerhet nu i alla fall! Vad härligt att få en sån komplimang, men surt att han trodde att du var 17, men det kommer du bli glad för sen när vi närmar oss 50:årsåldern ;) Du är gorgeous!"

Postat av: Ida
Skrivet 2010-05-13 klockan 22:47:26
Blogg/hemsida: http://kongens.blogg.se/

"ja det blir nog så dessvärre. Har lagt in en högre växel på jobbet plus att tentan närmar sig så jag har många bollar i luften. :) Men SATC-kvällen missar jag inte för allt i världen! Tur att det är löning precis då ;)"

Postat av: Ida
Skrivet 2010-05-14 klockan 08:49:05
Blogg/hemsida: http://kongens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback