Väntan

Idag är jag ledig, och det känns hur skönt som helst! Var så fruktansvärt trött igår, så att jag steeen somnade i soffan när jag kollade på Vänner. Sen vaknade jag halv sju på morgonen och släpade mig till sängen och sov sen til halv tolv. Gött!
Nu har jag äntligen tagit tag i min tvättkorg som i princip har lyst ÖVERFULL. Jag sorterade min tvätt och gick ner för att kolla ifall det fanns tvätt tid idag eller imorgon, och lucky me så kunde jag börja tvätta med en gång. Jag hatar när man måste skjuta upp saker, det är mycket bättre att göra det med en gång!

Just nu sitter jag och väntar på att min telefon ska ringa eller att ett mail dyker upp på inkorgen. Det är nämligen så att jag för skojs skull sökte till en tävling för Loreál Paris. Tävlingen handlar om att man ska bli ett utav ansiktena för höstens hårfärgskampanj "Loreál casting créme gloss". Och man vinner även ett modellkontrakt med MIKAs. 
Ni vet ju hur mycket jag älskar att fixa håret så jag tyckte att det verkade roligt. Så jag skickade in ett kort som jag tog på Modelhouse, och tänkte inte så mycket på det mer, men jag visste att sista dagen som dom kontaktar en är i början av maj. Sen av någon konstig anledning så kollade jag inte min mail förra veckan, jag brukar ALLTID kolla den varje dag, så när jag var hos mamma i pappa i måndags gick jag in på mailen och såg att det var något från modellcastingen som hade kommit in den 29 april. (Gah!)
Innan jag öppnade det tänkte jag att det var ett sånt : Tack för att du sökte...
Men så stod det att jag är en av dom som dom vill veta lite mer om! Haha! Blev helt överraskad!
Så jag och mina föräldrar hade fullt upp resten utav kvällen. Dom ville nämligen ha ett osminkat kort, så vi tog en maaassa innan jag var nöjd. Skickade även med en helkroppsbild.
Det stod i mailet att dom skulle höra av sig så fort dom hade kollat på mailet, men dom har inte hört av sig än... Så nu väntar jag på att få höra något.
Men ska inte förvänta mig att gå vidare, det är säkert jättemånga som har blivit uttagna.
Om jag har räknat rätt så var det 4272 personer som skickat in kort. Det var 16 kort på varje sida och man kunde bläddra fram till 267 sidor. Så det är helt stört att jag har blivit utvald. Men som sagt det är säkert jättemånga som blivit utvalda, så konkurransen är stor.


Så nu är det bara till att vänta på att få svar...

Jag tycker inte om att vänta!



Denna bilden ansökte jag med!


Kommentarer

"Åh vad roligt carro! Hoppas de hör av sig. De skulle bli så nöjda om de valde dig, snygg som du är! "

Postat av: Johanna
Skrivet 2010-05-05 klockan 17:25:26

"det är väl inte så konstigt att du blev det? Jag kunde jag räkna ut med lilltån... du är ju hur vacker som helst!"

Postat av: Ida
Skrivet 2010-05-05 klockan 23:23:45
Blogg/hemsida: http://kongens.blogg.se/

"sv: ja det brukar vara så. du får testa och se :) annars finns det ju tusen andra soppor man kan äta. :)"

Postat av: Ida
Skrivet 2010-05-06 klockan 23:30:04
Blogg/hemsida: http://kongens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback