Bodypump

Idag gjorde jag det! Gick äntligen på Bodypump. Var lite nervös måste jag säga när jag såg stången och vikterna..  I nervositeten var jag rädd att jag inte skulle klura ut hur man fick på vikterna haha, men det gick galant! Vissa hade kanske tigit om att dom varit nya på en klass, men jag är ju ganska bra på att prata, så i omklädningsrummet frågade jag några kvinnor om man skulle värma upp innan (Hade inte fått ditt sms då Ida) men dom sa att det inte behövdes, men att jag nog skulle gå in nu innan och ta en plats där jag ville stå och ta fram alla grejer. Gud vad bra att jag frågade dom om det, annars hade jag säkert fått stå längst fram(!!)
Sen när passet väl skulle börja så frågade instruktören om det var någon som aldrig varit på ett bodypump pass, och jag sträckte självklart upp armen.
Min plan var ju från början att smälta in så att folk inte skulle märka att jag var ny, men där sprack det alltså...

Instruktören var bra och peppande, och jag hade faktiskt inte svårt att hänga med. Jag tog ganska lite vikter, eftersom jag är otränad, och vikterna i sig var inte så jobbiga. Utan det var min egna kroppsvikt som ställde till det för mig. Jag trodde att jag hade starka ben, men jag kan säga såhär.. Det är inte samma sak att ha "löparben" som att ha "Bodypump ben". Jääävla vad jobbigt det blev!! Det gick bra den första kvarten, men efter vi hade gått igenom just benen, så var mina ben helt skakiga. Då menar jag verkligen skakiga.
Det var lite synd att jag tog ut mig där, för det resulterade i att jag hade darriga ben resten utav passet. Haha!
Så vi får se hur min kropp fungerar imorgon. Jag misstänker att jag kommer ha problem med att gå...

Men jag tyckte verkligen om passet! Jag ska lätt gå dit igen! :)

/C


Kommentarer

"haha ja men det är bra att de darrade! Det gör mina med när man kör den sista benlåten. hujedamej säger jag bara!! ;)"

Postat av: Ida
Skrivet 2010-03-18 klockan 21:49:27
Blogg/hemsida: http://kongens.blogg.se/

"ja eller hur! har en hat kärlek till just det benpasset! men det är snart dags för dem att byta pass^^"

Postat av: Bella
Skrivet 2010-03-18 klockan 22:28:43
Blogg/hemsida: http://bellasdag.blogg.se/

"eller hur! hon är nästan lika lång som mig nu! kommer att känna mig jätte kort när hon växer om mig ju!"

Postat av: Bella
Skrivet 2010-03-21 klockan 22:28:42
Blogg/hemsida: http://bellasdag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback