Det är officiellt en skitdag!!

Nu sitter jag här hemma och känner mig ganska tom, med tusen tankar som snurrar i mitt huvud.
Idag på jobbet blev jag inkallad på ett möte. Jag sa att jag blev lite nervös, men visste om att vi skulle ha ett utvecklingssamtal nästa vecka så tänkte väl att det handlade om det. Så sa N att det inte var ett roligt möte.
Okej tänkte jag, undra vad det här är nu...
Så fick jag höra att "ledningen" på jobbet tillsammans med min chef har beslutat att mitt kontrakt på jobbet inte ska förlängas mer, eftersom att jag tydligen har bristningar i företagets värderingar! (Va?)
Jag fattade ingenting.

Okej, att jag inte tycker att jobbet är jätteroligt längre. Jag har varit fruktansvärt trött på mitt jobb, för det tar på krafterna att alltid försöka göra alla kunder nöjda. Det är ingenting som har gått ut över kunderna för jag är ALLTID trevlig och glad och försöker alltid göra det bästa för kunden, även fast det inte gynnar mig själv. I överlag är säljare lite fula, ni vet nog alla vad jag menar. Men jag tycker att det är viktigt att ändå vara ärlig och det har jag försökt att vara. Jag hade kunnat sälja för hur mycket mer som helst, men jag har valt att göra det så som jag vill att någon ska göra för mig.

Det ironiska är att jag har haft dessa principerna under hela min arbetstid här. Att vara ärlig och göra det bästa för alla, men vi har ett mål nu denna månaden att sälja för en viss summa pengar så att vi ska få en ny renoverad butik. Och då har jag varit snålare med rabatterna, just för att gynna butiken. Och vad fick man för det...
Det som oroar mig mest är att jag inte vet hur det kommer bli med min lägenhet, och vad ska jag göra?
Det är försent för att söka in till skolor nu. Jag får fortsätta att vända mig till butiker, för det är ju positivt att jag har kassa vanan och kundhantering.

Jag känner mig så besviken på företaget. Jag trodde att man skulle få möjlighet att utvecklas innan man blev sparkad.  Få en andra chans att ändra sig och jobba på sina brister. Men tydligen inte! Jag funderar starkt på att maila våran högsta chef och säga ett och annat.
Som Nils sa:
Det är positivt att du slipper alla tanter nu! Ja det är det verkligen!

Så den här dagen var inte rolig, det blir till att skriva en massa cvn när jag har fått word installerat och så får jag väl gå runt och dela ut och skicka in till företag. Men jag tror på ödet, allting har sin mening. Det återstår bara att se vad som händer nu.

/C

Kommentarer

"Lilla fina Caroline!

jag vet att du är en underbar fin människa, som alltid är respektfull och bra mot människor. Du skall se att allting har en mening. Du skall se att du kommer få ett arbete som ger dig glädje och styrka. Kämpa på!! Vi vet attt du är BÄST!!!!

Kram mamma och pappa"

Postat av: mamma
Skrivet 2010-06-08 klockan 19:57:30

"håller helt med mamma här! du är bäst och jag vet att det löser sig för dig! men jag förstår att dagen varit piss!



puss på dig"

Postat av: bella
Skrivet 2010-06-08 klockan 22:49:19
Blogg/hemsida: http://bellasdag.blogg.se/

"nej men gumman! Nar jag kommer hem sa ringer jag dig! Ida"

Postat av: Anonym
Skrivet 2010-06-09 klockan 18:55:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback