Underliga människor

Idag jobbade jag och Elin själva i butiken. Jag tyckte att dagen flöt på ganska bra! Det var väldigt lugnt, så man kunde i lugn och ro skriva på inventeringslistorna! Jag blev nästan klar med hela sidan idag och stackars Elin är fortfarande på sminket. FATTA hur mycket smink vi har! När vi ändå har hållt på med inventeringslistorna i två dagar och vi fortfarande inte är klara!

Hahaha min första kund idag var väldigt rolig! Det var en kvinna som var otroligt pratglad. Det första hon berättade för mig var att hon hade varit på Malta och brännt sig av en brännmanet. Jag fick granska hennes märke, och sedan berättade hon hur ooootroligt billigt det var på Malta, och visade mig sin ring och armband hon hade köpt. Hon var inte weird alltså, utan väldigt frammåt! Kanske lite för frammåt... Haha!
För någon minut senare så sa hon- Oh jag köpte ett sånt sexigt nattlinne!
(Okej det är weird att säga så!)
Jag tänkte bara, okeeej.... HAHAHA!

Så tog hon upp sitt "nattlinne" och det var liksom inte utmanande på något sätt, utan typ en batikmönstrad längre T-shirt med ett glittrigt indian tryck. Så sa hon- Min brasilianske pojkvän gillar ju Indiander, så jag tror han tycker om det! Jag bara instämde att, Ja det gör han säkert! Hahaha!
Pecis efter så kom Elin, och sa- Vilken häftig T-shirt! 
Jag vet inte om kunden märkte att Elin sa T-shirt, men vi skrattade åt det senare.
Sen stod väl kunden där i några minuter till hon pratade om vilka OTROLIGT billiga kalsonger och jackor hon hade köpt. Hon visade även upp dom neonfärgade kalsongerna...
Underlig människa! Men hon var väldigt rolig! :D

Nu är jag och Elin i fullrulle med att söka lägenheter! Vi fick ett svar i dag från en lägenhet i Tynnered, men vi tackade nej. Jag känner att jag vill bo mer centralt, och dessutom ska man ju inte ta första bästa lägenheten liksom.
Ringde även en person som ville hyra ut sin lägenhet i Majorna, och hon var så jäkla oförskämd!!
Bara för att vi var 20, så sa hon- Ja men 20 åringar brukar ju ha problem med ordning och så.
Så himla orättvist att bara dra alla över en kant! Vi är ju faktiskt hur skötsamma som helst, och lugna!
Blev så irriterad!!
Jaja, som sagt vi har bara sökt i 3 dagar så det kommer nog flera bra lägenheter! :)

Ha en trevlig kväll! :)

Kommentarer

"ja jag avskyr när människor generaliserar! de ska inte tro att de vet nåt om en. "

Postat av: Ida
Skrivet 2009-09-15 klockan 22:04:55
Blogg/hemsida: http://kongens.blogg.se/

"Den tanten var så himla rolig! HAHA! "Gå dit och handla ni också!" :D"

Postat av: Elin
Skrivet 2009-09-15 klockan 22:08:43
Blogg/hemsida: http://beatcontrol.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback