Pilates

Det är några som undrade hur det gick för mig idag på Pilates klassen så nu ska ni få veta! =)
För det första så stressade jag som en galning, då jag insåg att själva pilatesstudion inte låg på Linnéplatsen, utan vid Prinsgatan. När jag kom fram var klockan några minuter över  fem, vilket då var lugnt, eftersom klassen inte skulle börja förrän vid halv sex.
Jag var så klart först av alla där, och blev invisad in till omklädningsrummet. Och eftersom jag var först visste jag inte om man skulle gå ut i rummet när man var ombytt eller om jag skulle sitta kvar. Så jag satt kvar... 
När klockan var runt tjugo kom alla andra. Det slutade med att jag gick på toaletten och blev sist in på klassen. Haha! =P Så kan det gå!

Jag var väldigt nervös måste jag säga! Men var inte den enda som var ny. Dock var det några veteraner där sa instruktören. Så hon tyckte inte alls att det var konstigt att vi inte hängde med i allting.
Själva pilatesen (?) verkar vara en väldigt bra träning! Det handlade om att spänna magen framförallt, samtidigt som man gjorde rörelser med armarna, benen, höfterna och ryggen, inte allt samtidigt då såklart!
Och om andningen! Man skulle andas in och andas ut i en viss ordning, och det var lite förrvirrande...
Mitt största problem var att jag inte visste riktigt hur jag skulle göra när man skulle spänna i dom olika övningarna och att hålla koll på när man skulle andas in och när man skulle andas ut. Det var även svårt att vara rak i kroppen och sträcka ut armarna i rätt riktning.. Haha! =)

Kursen börjar imorgon 17.30 och jag skulle gärna vilja gå, men denna torsdagen jobbar jag till 19.30 så det går inte. Men är ledig nästa torsdag så jag ska fundera på om jag ska börja eller inte. Det är nämligen väldigt dyrt!
2100 kr kostar det. Och då är kursen på 12-14 gånger inklusive en introduktion då man får ett utlåtande om hur man själv behöver träna. Alltå instruktören kolla på hållning osv.
Det låter ju sjukt bra för min del! Hon sa att det inte tar så lång tid att bygga upp sin hållning så jag vill verkligen börja!!

=)



Här är faktiskt några av dom övningarna jag gjorde idag! =)

Kommentarer

"Du kommer vara värsta hollywoodbaben när du är färdig! "

Postat av: Ida
Skrivet 2009-09-17 klockan 07:42:54
Blogg/hemsida: http://kongens.blogg.se/

" "Det handlade om att spänna magen framförallt, samtidigt som man gjorde rörelser med armarna, benen, höfterna och ryggen, inte allt samtidigt då såklart!"



HAHAHAHAHAHAHAHA!Det skulle allt se ut det om man skulle göra det på en gång!



"Och om andningen! Man skulle andas in och andas ut i en viss ordning, och det var lite förrvirrande..."



Hur gjorde du? hahaha, hur kan det vara svårt att andas? Och kan man andas i någon annan ordning än: in och sedan ut och sen in igen? Jag bara undrar...hihihi :))"

Postat av: Dinmamma!_inte, men Elins ;)
Skrivet 2009-09-21 klockan 00:58:54
Blogg/hemsida: http://minmammas.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback