Carro & Elin

Hejsan!
Dom två senaste dagarna har jag spenderat med min blivande roomie Elin. Vi har kollat en massa How I Met Your Mother, ätit en MASSA och skrattat.
Jag tror att jag har fått en ny favoritserie! =D How I Met Your Mother är så himla roligt!

Det kommer bli jättekul att flytta ihop med Elin! Vi har samma humor och säger ibland exakt likadana meningar samtidigt! Vi har helt enkelt jättekul ihop! =)

Hahaha! Igår skulle jag göra min Thaigryta. Det började bra med att vi stekte kycklingen och hade på en MASSA vitlök (mina händer STINKER idag) Sen så hällde jag på thaikrydda, som är i princip som tacokrydda..
Vilket bidrog till att det började lukta väldigt underligt.

 Elin tyckte att det luktade lakrits.
 Elin hatar laktrits.

Jag höll helt med om att det luktade konstigt, men lakrits vet jag inte.. Typ mer orientaliskt.
Så Elin undersökte saken och läste på baksidan av kryddpåsen att den innehöll Stjärnanis eller anis(?) Vilket alltså ger laktrits smak.. HAHAHA!
Vi har nämligen en duscgele på jobbet av kinesisk stjärnanis och det luktar lakrits.
Jag blev lite orolig där, och tänkte att FAN alltid när man ska göra sig till blir det alltid något fel. Men jag lyckades få bort mycket av anis smaken med hjälp av currypastan och det visade sig att Elin trots allt tyckte att det var gott! =)

Här är Receptet på Thaigrytan!

Du behöver:
Kyckling (lättast med fileér)
Kokosmjölk
Rödcurrypasta
VITLÖK
Thaiwokgrönsaker
Nudlar/ris

*Skär kycklingen i småbitar/strimlor och stek. Pressa vitlök och häll på Soya för trevligare färg och smak.
När kycklingen är genomstekt, häll över i en kastrull och häll i kokosmjölken. Beroende på hur mycket kokosmak man vill ha och beroende på hur många man är så varierar ju mängden. Men jag brukar använda 1-2 burkar.
(Eftersom det luktade konstigt om thaikryddan undvik den...)

Häll istället i currypastan. Den ger både god smak och gör grytan kryddig och stark.
Självklart får man känna efter hur stark man vill ha den, men jag brukar ta i typ 3-4 tsk, men då blir det ganska starkt vilket jag tycker om! 
Stek sedan thaiwoken om man vill att grönsakerna ska bli mer krispiga. Man kan även hälla direkt i grytan om man vill spara tid.
Servera med nudlar eller ris!

Klart!



Kommentarer

"Hahahaha!! :D Ja, det gjorde du bra Carro! "

Postat av: Elin
Skrivet 2009-10-12 klockan 00:46:10
Blogg/hemsida: http://beatcontrol.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback