Dammtussar

Idag ringde väckarklockan första gången kl 5.30(!) Självklart blev det 1-2 snoozningar för att förberedda sig på att gå upp, det behövs faktiskt!  Det kan ju inte vara bra för någon att gå upp så tidigt..!
Anledningen till att det blev en så tidig uppgång var att jag idag var uppsatt på en extra tid på jobbet 8-12 och jag skulle städa.
Dagen började med att tvätta skyltfönstrena och sedan återstod resten utav arbetsdagen att damma. Det kanske inte låter så jobbigt, men det var ganska svettigt att gå upp och ner för stegen hela dagen! Men vad gör man inte för att tjäna en extra slant! :) Så när klockan var 12 och det var dags att sluta för dagen kändes det väldigt gött!
Då mötte jag upp pappa och åkte hem. Jag var  hemma runt tjugo i ett, gick ut med Dogglas och Max och kom innanför dörren  i lagom tid till Ellens show! Hon är ju för rolig den kvinnan! Det är lätt min favoritshow!

Så efter mitt pedantiska städande hela morgonen så blev det några välförtjänta timmar i soffan framför TV:n. Det är nästan som lov för mig nu! Är ledig i 5 dagar från jobbet, så jag jobbar alltså på måndag nästa gång.
Det ska bli skönt att vara hemma ett par dagar och ta det lugnt. Nu på fredag ska jag och Nils vara här hemma och passa Dogglas och Max. Mamma och pappa ska på hundutställning med Sigge och Stella. Stellas första utställning! :)
Så det blir antagligen en lugnt och mysig helg här på landet, och förhoppningsvis ska det ju även bli fint väder!

Imorgon ska jag träffa My! Det är verkligen på tiden, för vi har inte träffats på nästan två veckor(!) Så det ser jag fram emot! :)

Ha en trevlig kväll!
/ Carro


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback