Piano


Resten av dagen har varit lugn, trots det fina vädret ute idag så har jag inte orkat gå ut. Jag har känt mig lite småkrasslig och haft huvudvärk. Hoppas verkligen inte att det utvecklas till någon form av influensa! Det har jag verkligen inte tid med jag ska ju jobba imorgon!

Nu den senaste halvtimman  har jag suttit och spelat på mitt fina digitalpiano, och jobbat lite med en av mina senaste låtar. Det som är svårt med låtar är just texten. Jag har absolut inga problem med att skriva musik, men texten blir alltid ett hinder kan man säga. För det första, så är jag inte så jättebra på engelska (och svenska texter passar inte riktigt på musiken känns det som).. Och när jag väl ska försöka skriva en text på just engelska känns det som att det blir så klyschigt? Men iofs, alla hits är ju lite klyschiga.... ;)
Men det hade varit så mycket enklare, och gått så mycket fortare om jag bara hade varit en hejare på texter.. !
Det kanske kommer upp någon provsnutt på någon låt här någon gång, om jag kommer på hur man gör..

Jag har kollat runt på bloggar idag för att inspireras, men har inte riktigt bestämt mig. Kanske vit bakgrund, eller rosa är ju fint, eller svart? Fasen vad svårt!
Men vitt är bra, för då passar alla bilder! =) Men då gäller det att ha någon speciell färg på typ huvudrubriker och så.. Mycket att tänka på. Michelle jag mailar när jag har lyckats bestämma mig! Haha! =)

När jag läste Kenzas blogg http://kenzas.se/ så tipsade hon om ett fotoprogram- Picasa 3 som finns gratis att ladda ner på Google.
Det är  ett lättare program att fixa bilder i. Så jag laddade ner det och det är faktiskt riktigt lätt att göra bilderna klarare och finare! =) Så det rekomenderar jag! Har nämligen suttit och fixat några av bilderna som jag vill ha på min bloggsida! Ganska roligt faktiskt, när programmet är gratis och bra!

Om en halvtimme börjar Grey's Anatomy! =)
Ha en trevlig kväll!

/Carro

Det är här musiken skapas! =)


Kommentarer

"Vit bakgrund kan vara väldigt tråkigt, tycker jag då! Men rosa är ju trevligare, med något snyggt mönster och så! :)



Puss!"

Postat av: Michelle
Skrivet 2009-03-11 klockan 21:03:47
Blogg/hemsida: http://oaklandstolemyheart.blogg.se/

"Vi kan rings i helgen och bestämma dagar, kanske? Ska bli kul att träna ihop! Ladda ner typ Cubase SX 2 eller 3, och fråga om hjälp sen när du installerar, kan vara lite krångligt ibland. När du söker på Cubase på Piratebay så kolla då in vad andra har skrivit för kommentarer på filen innan du laddar ner, skriver dom bra grejer så kör på! :)"

Postat av: Michelle
Skrivet 2009-03-11 klockan 21:45:24
Blogg/hemsida: http://oaklandstolemyheart.blogg.se/

"Ja, ring! Ljudkort kan behövas ja, speciellt för sång såklart :) Men du kan koppla in pianot direkt i datorn eller? Förresten, kan inte du skicka projektarbete-låatarna? :D



Puss!"

Postat av: Michelle
Skrivet 2009-03-11 klockan 22:30:59
Blogg/hemsida: http://oaklandstolemyheart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback