Mina hår tankar

En väldigt udda rubrik, men men! :) Haha!
Jag är trött på mitt hår, vet inte vad jag ska göra med det. Dock råkar jag alltid ut för detta hårtvivlet någon gång per år. Alltså, ni som känner mig vet ju att jag tycker om att färga/slinga och fixa! Men nu har jag på sistone bara velat spara mitt hår långt långt lååångt. Jag intalade mig själv att nä, jag ska inte klippa mig för mitt hår är alltid lite småslitet trots att frisören kapat topparna. Som sist gång då..

Så nu har jag inte klippt mig sedan i november, och håret  börjar bli långt, men det är fortfarande inte så långt som jag vill ha det. Men problemet är bara det att jag tycker att det börjat se så slitet ut. Jag vill ha långt hår, men jag vill att det ska bli bättre kvalitet på själva håret. Eller aa, att det ska se bättre ut. (kvaliten är ju som den är när jag har lockigt och blekt det så mycket)  Så jag funderar på att låta håret fortfarande vara blont, men lite mörkare blont, kanske lite mer guldnyanser mer än det här ljusa.
Det blir något att tänka på....

Nu ska jag inte tjata på mer om det, men kom gärna med förslag kära vänner! :)
Jag ska besöka en ny frisörsalanong när jag fått min lön, så får man se hur det blir då!
Förresten jag har börjat fundera på att bli frisör! Jag är ju så himla intresserad av just hår, och tycker att det är så roligt att förändra hårfärger å så.
Jag hade nog blivit en bra frisör eller vad tror ni?  =)





Gisele Bünchen har ett drömsvall! Hennes färgnyans är himla fin! Det är något sådan jag tänker mig när jag menar "mörkare" blont. Då är det mer guldigt än platina. Skitsnyggt!

Kommentarer

"Sv: hehe ja vi får väl göra det! =) Nja det tog några timmar.. :("

Postat av: My
Skrivet 2009-06-22 klockan 22:20:38
Blogg/hemsida: http://enlitenimagen.blogg.se/

"Ja! du ska definitivt bli frisör. du kan du frisera mig ;)"

Postat av: Ida
Skrivet 2009-06-23 klockan 13:31:45
Blogg/hemsida: http://kongens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback