Lön= Glada tanter

Hejsan!
Idag blev det en tidig morgon för min del, eftersom jag skulle öppna butiken. Närmare 06.15(!) Är inte det knäppt att jag går upp så tidigt när jag ändå börjar kl 9? Yeye, den friska lantluften gör en ganska pigg när man går till bussen.
Men morgonen kändes väldigt stressig på något sett. För det första så var bussen försenad mer än vanligt och helt full, eftersom skolan har dragit igång för dom allra flesta. Så pga av förseningen så fick jag springa till tåget, och hann som tur var för tåget var en minut försenat! :)
När jag sedan kom till stan, så gick jag till Espresso House och beställde en stor Vaniljlatte som vanligt. Det dröjde också mer än vanligt. Kände mig lite stressad, för visste att det skulle komma en hantverkare och fixa taket på jobbet kl 9.

Så jag skyndade mig att ta på mig mina jobbarkläder, och lyckades seriöst att ta på mig tröjan åt fel håll TVÅ gånger. Det kanske inte låter så farligt, men när man är stressad så är det jäkla irriterande att göra samma fel två gånger! Haha!
Sen när jag skulle torka av bänkarna så gjorde jag någon hastig rörelse och slog i fingret i en korg så att min halva nagel gick av, och gick av så långt så att det gör ont. Ni vet när man råkar klippa naglarna så kort så att man kommer åt nagelbandet. AJ säger jag... Så störde jag mig så mycket på att nageln var ojämn så att jag var tvungen att riva bort resten. AJ igen... Så nu ser det ganska kul ut eftersom dom andra naglarna är längre.. Haha!
Otursmorgon eller vad!?!
Jag hade iallafall bränt med mig två blandskivor till jobbet! SÅ SKÖNT att höra  lite ny Musik! :) 
Hantverkaren dök upp strax innan 10, så jag hade inte behövt att stressa så mycket! 

Förrutom den stressiga morgonen, så har dagen varit riktigt bra! Det har varit en jämn rusch hela dagen, så tiden har gått väldigt fort! Jag har bara haft glada kunder idag, vilket är ganska ovanligt.. haha! Det är alltid någon annars som är missnöjd eller något. Förra veckan blev jag ju rent ut sagt utskälld av en tant som var helt korkad och skitsur! 
Så trots att det är lite mer rusch i butiken, så är det väldigt kul att jobba när man möter positiva människor! :) 

My, nu har jag varit på Accent och bytt väskan! Dom hade inte kvar en likadan, men jag valde en annan som var väldigt fin och lite mer pösig! Den var lite billigare, så jag valde även till ett armband! :) 

Elin var supergullig idag! Vi köpte present till Shideh i måndags på den nya affären  Accessorize som nu har öppnat i nordstan. Där tittade jag speciellt på halsbanden, för dom var så himla fina! När jag gick på lunch idag så hade Elin köpt ett utav dom och lagt i min väska! Jag blev jätteglad! Tack Elin! :D



Man ser inte så mycket detaljer nu, men den är pösigare än min andra! Väldigt fin!


I silver: Mitt nya armband! Tack My! ;) Och Tack Elin för halsbandet! :D

Kommentarer

"Det är du så värd sötnos :D Det passade dig verkligen jättebra :) Hoppas det går bättre på jobbet imorgon, haha!"

Postat av: Elin
Skrivet 2009-08-28 klockan 00:11:25
Blogg/hemsida: http://beatcontrol.blogg.se/

"Det är väl underbart när allt går fel. fast vad skönt att det rättade till sig i alla fall, annars tycker jag att hela dagen blir fel när den börjar fel. :)"

Postat av: Ida
Skrivet 2009-08-28 klockan 09:00:21
Blogg/hemsida: http://kongens.blogg.se/

"Haha vad roligt med tröjan! ;) Jag vet precis hur det är, man gör alltid sånna misstag när man är stressad!

Vad bra att din dag vände sen och att du kunde byta väskan! =) Puss!!"

Postat av: My
Skrivet 2009-08-29 klockan 17:38:56
Blogg/hemsida: http://enlitenimagen.blogg.se/

"ja helt klart! ska bli riktigt kul det här, fast jag är lite besviken för tidigare har jag hört att man efter tre terminer får undersköterskebehövrighet men vår studievägledare sa att det är olika i olika kommuner men att han har hört fyra. :( surt då har man ju bara två kvar ju! "

Postat av: Ida
Skrivet 2009-08-31 klockan 22:33:53
Blogg/hemsida: http://kongens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback