Sjukling!

Det gick faktiskt ganska fort på Axessakuten! När jag kom till receptionen sa jag att lungan rasslade och att jag hade haft lunginflammation ganska nyligen så att jag kände igen symptomen. Så då tror jag att jag fick lite förtur! Jag kom in till doktorn en timma efter. Och det är ju väldigt snabbt!
Väl inne hos doktorn tyckte jag att min rasslande lunga inte lät så mycket längre ( det har kommit och gått under dagen) Så därför var jag först nära på att inte gå till doktorn, för jag tänkte att det var onödigt att sitta där om han/hon ändå inte skulle höra något. Så när doktorn skulle lyssna på mina lungor så tyckte jag själv inte att det rasslade sådär jättemycket. Men han sa att han hörde klart och tydligt, så jag har lunginflammation. =/ 
Så nu är jag sjukskriven i en vecka och ska äta pencillin i 10 dagar.
På ett sett är det bra att det var något bakteriellt, för då kommer det ju försvinna helt  med pencillinet ganska snabbt! Om det bara hade varit en vanlig förkylning så kanske jag hade gått runt med den i flera veckor, och det är ju inte heller så kul!
Så jag hoppas att detta pencillinet ska hjälpa så att det försvinner fort!

Så kvällen har tillbringats hemma med mor och far och hundarna! Vi spelade Bingo Lotto förrut! Det har jag gjort två söndagar i rad nu! Bingolotton är nya söndagshobbyn! Haha =D
Pappa var en siffra ifrån att vinna en volvo!! Han hade nr 40 och så blev det typ 41 eller något =P Så störande!
Även jag var ett nr ifrån att vinna typ någon finalchans där man minst vinner 5000! Det hade suttit fint! =)

Elin visade mig nyss vad hon gjort med min nya design änsålänge och det är jättefint! =)


Innan bingospelet började hade jag förhoppningar om att vinna tex en Kreta resa!

Det blev inte så denna gången heller! =P



Stella bara växer och växer!


Kommentarer

"Men oj nej, inte igen! Vilken himla otur du ska ha då! :(

Vilken tur, i oturen(!), att du ändå haft det innan så att du åkte till en läkare, läste precis att det smittas så det var nog tur att vi träffades utomhus i lördags. Hoppas Nils klarar sig. Jag såg att du hade ringt förut, min mobil har inte mått bra idag kan jag tala om.. Jag glömde den hemma. Vi var ute och åt lunch med Emils mormor och morfar och åkte hem till emils mormor efter de. Jag antar att du itne ska jobba imorgon, så jag ringer dig då=) Puss och sov så gott!"

Postat av: My
Skrivet 2009-04-19 klockan 23:15:19
Blogg/hemsida: http://enlitenimagen.blogg.se/

"Men oj carro vilken otur du har! hoppas det blir bättre snart då i alla fall! hoppas att Nils pysslar om dig ordentligt!"

Postat av: Ida
Skrivet 2009-04-20 klockan 13:13:09
Blogg/hemsida: http://kongens.blogg.se/

"Krya på dig, vännen min! Lunginflammation suger! Och jisses vad söt Stella är!"

Postat av: Michelle
Skrivet 2009-04-20 klockan 14:33:44
Blogg/hemsida: http://oaklandstolemyheart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback