Ny Musiks Melodifestival!

Igår var jag på Ny Musik konsert, och inte vilken som helst! Den årliga (för andra året i rad) Schlagerfestivalen, eller ja Melodifestivalen som dom så fint har tagit efter. Det var riktigt kul att komma tillbaka och känna lite Ny Musik stämning igen! Jag saknar ny musik tiden så himla mycket! Det var så jäkla roligt att träffa alla kompisar varje dag och ha roligt i skolan! För det hade jag verkligen! Okej att matte och naturkunskap inte var det roligaste, men musiken vägde över skolgången så mycket så jag trivdes såååå bra!
Det är ju tur att man fortfarande kan komma och hälsa på ibland! =)

Jag tyckte ju då att våra låtar förra året var jäkla bra alltså! För alla satte sig i huvudet, så antingen var våran klass helt grym på att skriva låtar helt enkelt, eller så var det bara att vi var med på alla scenrep, så att man lärde sig låtarna! Vad tror ni? ;)
Jag håller ändå på det första! =) haha

Vissa låtar igår var jättebra! Speciellt det vinnande bidraget - Mi corazon (Stavning? Det var ett tag sedan man gick i spanska...)
Det vinnande bidraget var faktiskt bra på riktigt! Den hade lätt kunnat vara med och tävla i den riktiga melodifestivalen och typ vunnit! Haha =) Den var så somrig på något vis!

Här kommer lite bilder!



                    


                       



         
                                      
               Jag och Sanna Banana innan våran Schlager konsert förra året! =) 
                                                                      

                                                                                                                                             

Kommentarer

"hehe det var nog en blandning där! ;) Vad har du gjort idag?=) Var det mysigt på kalaset?"

Postat av: My
Skrivet 2009-05-01 klockan 23:56:01
Blogg/hemsida: http://enlitenimagen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback