I'm still country girl

Hejsan!
Sist jag skrev var det ju ganska mycket planer i huvudet på mig och Elin. Men vi har nu kommit överens om att vi nog var lite väl impulsiva när vi bestämde oss för att söka lägenhet. För min del skulle jag ju som sagt tycka om att bo mer centralt, men jag antar att det är bättre att vänta till en egen lägenhet. För nu när jag tänker efter så känns det inte lockande över huvud taget att bo i en lägenhet med någon annans möbler. Usch! Tänk att sova i någon annan okänds säng! Man vet ju inte hur ofrächt dom kan ha haft det? Och att man måste vara rädd om alla möbler (det är man väl i vanliga fall också) Men jag tror inte att jag hade känt mig bekväm med att ha någon annans möbler!
Sedan så kände jag ju på mig i lördags, att det kanske inte var någon bra ide, efter det lilla, som blev ganska stora missförståndet som bara snurrade till allt. Som tur var så löste det ju sig! =)
Så jag och Elin åkte på en lägenhetsvisning igår, och lägenheten var ju helt okej! Men det kändes inte helt bra ändå att bo i en möblerad lägenhet.
Så nu såhär  i efterhand så känns det som om att jag ändå hellre vill vänta med att flytta.
Just att det är oklart hur mycket jag kommer att jobba efter sommaren, så är det nog bäst att försöka spara ihop pengar istället, och ha dom sen när jag verkligen har råd att flytta hemifrån.
Men jag är glad för Elins skull som har fått ett rum! Så nu slipper hon leta efter mer rum/lägenheter! =)

Så nu när jag kommer spara massa pengar på att bo hemma, så har jag bestämt mig för att köpa en ny säng istället!
En riktigt stor säng, typ 160! Och köpa nya saker till mitt sovrum så jag får ett riktigt mysigt sovrum! =D

Kommentarer

"Det tycker jag låter som en toppen idé! =) Slipper du köpa en ny säng sen när du väl skaffar en egenlägenhet. Och så kan du ju alltid börja samla lite saker redan nu, så det inte blir SÅ mycket utgifter senare.



Sv: Huckle, haha :D Hätta säger dom på liseberg iaf. men man får väl kalla det vad man vill! Men jag tror att det är nog det man säger när man klär ut sig till påskkärring, men då knyter man under hakan. hehe=)

Hätta säger dom på liseberg iaf"

Postat av: My
Skrivet 2009-04-28 klockan 11:00:39
Blogg/hemsida: http://enlitenimagen.blogg.se/

"Det tycker jag låter som en toppen idé! =) Slipper du köpa en ny säng sen när du väl skaffar en egenlägenhet. Och så kan du ju alltid börja samla lite saker redan nu, så det inte blir SÅ mycket utgifter senare.



Sv: Huckle, haha :D Hätta säger dom på liseberg iaf. men man får väl kalla det vad man vill! Men jag tror att det är nog det man säger när man klär ut sig till påskkärring, men då knyter man under hakan. hehe=)

"

Postat av: My
Skrivet 2009-04-28 klockan 11:01:28
Blogg/hemsida: http://enlitenimagen.blogg.se/

"åh vad gött med en ny bred säng! Jag hade också velat ha så mycket plats!

Det med lägenheten låter vettigt tycker jag!



sv: nej det hoppas inte jag heller. är väldigt nervös dock..."

Postat av: Anonym
Skrivet 2009-04-28 klockan 20:27:58

"vad synd att du missade solen igår, det var verkligen helt underbart! Det var typ 21 grader eller nåt också, asgött! :)



ang. väskan; ja visst är den!? Känns bra att väskoholicen (känn dig träffad :D) har godkänt den också ;D



Syns imorrn söto!"

Postat av: Elin
Skrivet 2009-04-28 klockan 23:48:26
Blogg/hemsida: http://beatcontrol.blogg.se/

"Sv: Ja det är så mysigt tycker jag!"

Postat av: My
Skrivet 2009-04-29 klockan 11:07:44
Blogg/hemsida: http://enlitenimagen.blogg.se/

"Jag flyttar kanske till Vasastan i sommar, om min bror hittar en större lägenhet så får jag hans etta. :)"

Postat av: Michelle
Skrivet 2009-04-29 klockan 13:12:52
Blogg/hemsida: http://oaklandstolemyheart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback